Bukefalos 28 år!

Filt i trapp

Derivata

Trådstartare
Hjälp! Håller på att bli tokig! Vi har varit och köpt en nålfilt som vi tänkt limma på trappstegen i vår trapp.

Men det verkar i stortsett omöjligt att tillpassa filten. Finns det någon luttrad gör det självare här som har tips på hur i fanken man får till det bra?

Filen är styv och med gummiundersida, inte alls lätthanterilg på något sätt. Men det var "den som man skulle ha i en trapp" enligt den butik där vi inhandlade den i.
 
Sv: Filt i trapp

Har igentligen ingen aning måste jag erkänna, men jag skulle nog ta papper t.ex golvtäckningspapp och göra mallar/mönster av själva stegen på trappan. Sedan lägga det på "tyget" och klippa.
 
Sv: Filt i trapp

Det finns särskilda "trappstegsmått" att köpa. Det är ett antal pilar, vanligtvis i masonit som man riktar in i alla hörn på trappsteget. Sedan överför man det på det man skall lägga dit.

Tänk er för innan ni lägger filt i trappen. Det är ett HELVETE att få bort om man skulle ångra sig för man måste limma om man skall få det snyggt. Det drar också till sig diverse hår och damm och är jobbigt att dammsuga. Jag har viss erfarenhet av filt i trappa tyvärr:devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 772
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 216
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 694
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp