Filt med vindtät sida?

Jo, fast inte så jättemysiga att packa in barn i imho... 🤔 Det jag letar efter är något som är mjukgosigt och samtidigt vindtätt (inte nödvändigtvis vattentätt). De textilier som är så täta så att de är hyfsat vindstoppande är ofta rätt tunna, åtminstone det jag sett. Möjligen skulle det funka med ett tjockare enlagers homogent material som @VLMF är inne på... men jag misstänker ändå att om det skall kännas skönt och ombonat i en cykelvagn i 15-20 km/h så kan det behövas två lager där det ena är litet fluffigare och det andra ett tunnare och tätare skikt... 🤔 Fasen, kommer kanske ändå inte ifrån DIY. 😖
Vadmal? https://butik.harryhedgren.se/vadmal/
Går att köpa på metervara och använda utan att fålla. (ska den slitas mycket kan det med tiden vara bra att slänga dit någon söm eller bandkanta, men det märker du när det börjar bli dags)
Inte 100% vindtätt, men nära, och tar även lite regn. Inte "fluffigt" om det är vad du menar med mysigt, men ombonat att packa in sig i.
 
Massor av bra förslag! :bow:

Prioriterar ju en färdig produkt, skulle kunna sy det jag vill ha men vill undvika DIY av tidsskäl, annars gillar jag tanken på både vadmal @MiaMia och moddat hästtäcke @skiesabove.
Åkpåse (motsv) funkar inte så bra eftersom jag vill säkra barnen med cykelvagnens befintliga selar/bälten @Septicemia.
Lammskimm @Migo är ju svårslaget gosigt, möjligen inte lika lättskött (vid nedsmutsning) som något syntetalternativ men kan nog funka annars, har några stycken att prova med.
Hetaste spåren hittills kan vara @Badgers Klippan-yllefilt och @VLMF rullstolsförslag.
Sökandet fortsätter! :)
 
Massor av bra förslag! :bow:

Prioriterar ju en färdig produkt, skulle kunna sy det jag vill ha men vill undvika DIY av tidsskäl, annars gillar jag tanken på både vadmal @MiaMia och moddat hästtäcke @skiesabove.
Åkpåse (motsv) funkar inte så bra eftersom jag vill säkra barnen med cykelvagnens befintliga selar/bälten @Septicemia.
Lammskimm @Migo är ju svårslaget gosigt, möjligen inte lika lättskött (vid nedsmutsning) som något syntetalternativ men kan nog funka annars, har några stycken att prova med.
Hetaste spåren hittills kan vara @Badgers Klippan-yllefilt och @VLMF rullstolsförslag.
Sökandet fortsätter! :)
Våra barnbarn har haft Klippans yllefiltar i vagnen, och varit supernöjda. Mormor köpt, såklart 👵🏻
 
Quilt kanske @Snubbelfot ? Brukar vara smuts- och vattenavvisande och finnas i olika tjocklekar, är numera ett alternativ till sovsäckar och finns i friluftsbutiker.

therm-a-rest-stellar-blanket-wheat.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp