Fin (trevlig) restaurang i Stockholm?

Åh hur har jag missat Portal?? *bokar direkt bord*
Kom på att vi käkade vegetarisk 5-rätters på Trädgårdens restaurang med jobbet. Smakade helt ok, men förvirrad service och tja.. känns ju lite sunkigt att det är just där, även om restaurangdelen kändes fräsch.
Annars Hermans vegetariska för en lunch eller likn? Jag har faktiskt inte varit där mer än en gång för länge sedan, men kanske kunde vara ngt? www.hermans.se Trevligt läge, inte fine dining, men perfekt för brunch/lunch kanske?
Jag LOVE Portal :) Allting är supergott och du måste äta några av försnacksen dom har, magiska! BRa viner också.
Vi var på Hermans med jobbet förra året, jag var superbesviken. Inte speciellt gott eller vällagat och väldigt mycket samma samma.
 
Jag LOVE Portal :) Allting är supergott och du måste äta några av försnacksen dom har, magiska! BRa viner också.
Vi var på Hermans med jobbet förra året, jag var superbesviken. Inte speciellt gott eller vällagat och väldigt mycket samma samma.

Härligt! Fattar inte att jag har missat denna! :o Hur länge har den funnits? Har för mig att det var ngn annan restaurang i samma lokal för ngt år sedan. Jag bor ju i krokarna !

Trist med Hermans, jag käkade en helt ok brunch där men det var många år sedan nu.
 
Jag bor ju mittemot så jag ser den varje dag, måste verkligen hålla mig för att inte gå dit hela tiden och ruinera mig :) Den har varit öppen i kanske 18 månader? Boka bord om ni inte vill sitta i baren, det blir fullbokad väldigt fort iallafall på helgerna.
 
Jag bor ju mittemot så jag ser den varje dag, måste verkligen hålla mig för att inte gå dit hela tiden och ruinera mig :) Den har varit öppen i kanske 18 månader? Boka bord om ni inte vill sitta i baren, det blir fullbokad väldigt fort iallafall på helgerna.

Messade typ alla jag känner och ingen hade varit där! :D Så nu har vi bokat bord! Tack för tipset, det ska bli spännande!
 
Jag LOVE Portal :) Allting är supergott och du måste äta några av försnacksen dom har, magiska! BRa viner också.
Vi var på Hermans med jobbet förra året, jag var superbesviken. Inte speciellt gott eller vällagat och väldigt mycket samma samma.
Men alltyså .... Vi har EN heldag i Stockholm (vi är på genomresa) och nu inser jag att vi behöver typ 3, minst, eller 15!!!
 
De kan säkert lösa som sagt!
Ja, Oaxen Slip är krogdelen, det är en bistro, billigare och lite mer avslappnat. Oaxen restaurang är mer fine dining.
Är det inte enklare att gå till en restaurang som har det man vill äta på menyn? Finns så många bra restauranger i Stockholm, det går enkelt att hitta en som både är trevlig och har en meny som passar.
 
Bästa vegmaten är på Lao Wai, kal inredning dock.
Herman är :down:
Babajan är supermysigt och gott :up:

Babajan skulle jag inte rekommendera, de har rätt trist mat, och det är visserligen mysigt men också väldigt slitet och enkelt - inte riktigt en restaurangupplevelse. Det finns andra bättre alternativ närmare. Nyöppnade Bar Agrikultur vid Nytorget, t ex?
 
Babajan skulle jag inte rekommendera, de har rätt trist mat, och det är visserligen mysigt men också väldigt slitet och enkelt - inte riktigt en restaurangupplevelse. Det finns andra bättre alternativ närmare. Nyöppnade Bar Agrikultur vid Nytorget, t ex?
Jag har inte varit på Babajan på 4-5år, så min upplevelse är inte helt aktuell.. DÅ var det bra mat iaf. Men vad bra att du korrigerade :up:
 
Måste bara uppdatera! Jag har precis varit på Portal och OJ vad bra!
Servicen var fantastisk och maten lika bra!
Vi åt Fröyalax med spetskål, hjärtmussla och forellrom med beurre blanc. Till efterrätt svenska jordgubbar i campari med citroncreme och krutonger av sockerkaka. Vin-menyn var också mycket bra!!
Rekommenderas verkligen!!! Tack @Aliche för tipset! Pinsamt att jag missat detta med tanke på att jag bor granne. Hit går jag definitivt igen, gärna dagligen ;)
Vi kanske kan ta en lunch här ngn dag @Aliche ? ;)
 
Just det tog lite bilder också :p

19429209_127379291181954_45636217953320960_n.jpg

19535401_286759968463758_2168768041335128064_n.jpg
 
Måste bara uppdatera! Jag har precis varit på Portal och OJ vad bra!
Servicen var fantastisk och maten lika bra!
Vi åt Fröyalax med spetskål, hjärtmussla och forellrom med beurre blanc. Till efterrätt svenska jordgubbar i campari med citroncreme och krutonger av sockerkaka. Vin-menyn var också mycket bra!!
Rekommenderas verkligen!!! Tack @Aliche för tipset! Pinsamt att jag missat detta med tanke på att jag bor granne. Hit går jag definitivt igen, gärna dagligen ;)
Vi kanske kan ta en lunch här ngn dag @Aliche ? ;)
Name the day så är jag där! Om det inte skulle ruinerade mig hade jag ätit där typ varje dag :)
Jag var där för 2 veckor sen med min kollega (och vän) och åt deras vaktel, pilgrimsmussla till förrätt och creme caramel till dessert. Det var så bra så vi var tysta under en lång stund vilket är väldigt ovanligt för oss två haha, så bra är maten. Och som sagt servicen är alltid toppbra
 
Åh himmel!!!!! Men nu har jag bokat bord på Riche....... Jag kanske får boka Portal till onsdag kväll, fast vi kommer rätt sent till Stockholm..... Elände, jag behöver fler dagar!

Jag älskar ju Riche men jag tycker definitivt ni ska hinna med att käka på Portal!
 

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp