• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 699
C

cerrox

Blev lite fundersam ang. en sak och undrar om det kanske är någon här som vet, på bipacksedeln för Finadyne står det att man kan använda det upp till 5 dygn, alltså ska det inte användas längre tid än så? Men om man ska ge en kur till hur lång tid måste det gå emellan då?

Sv: Finadyne

En häst i mitt stall äter 1 påse finadyne dagligen, har gjort så i över 1 års tid och ska fortsättningsvis oxå äta den dosen. Så jag tror inte det måste gå så många dagar mellan kurerna...

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
826
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 032
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka