finns de ingen premiering i juni??

sommarvind

Trådstartare
jag har letat och letat men finner ingen hästpremiering nu under juni?

Någon som känner till någon nu under juni eller början på juli?

Sv: finns de ingen premiering i juni??

premieringarna ligger längre fram på sommaren, eftersom det är bl.a meningen att ston med föl vid sidan ska kunna visas där. Skulle man lägga premieringen i juni så skulle det sannolikt bli väldigt få anmälda.
Så, därför kommer du nog inte hitta någon premiering i juni.
Varför vill du nödvändigt premiera i juni??

Dom brukar vara i mitten på augusti just för att fölen ska hunnit växa till sig.

Jag ska inte premiera förrän i augusti, men då de är första gången så skulle jag vilja titta på en premiering innan så man vet hur man ska gå, och så att jag hinner träna lite :)

Någon som vet någon premiering i bohuslän/dalsland/Älvsborg/Västra götaland?

Helt okej om det är i juli månad.

Har googlat men hittar inte årets premieringar:crazy:

Kolla med avelsföreningarna för de raser du är intresserad av.

Ta kontakt med din avelsförening & be att få kontakt med en erfaren som du kan åka hem till som visar hur man visar häst.
Många avelsföreningar har även små kurser i hur man visar.

Du kan även hyra en visare, men då kostar det såklart, finns även filmer på youtube.
Vi åkte dit tidigare i somras på fölpremieringen för att se hur dom andra gjorde innan vår tur. Själva uppställningen visste vi sen tidigare.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: corzette
·
Fritid Några kompisar och jag funderar på att resa till Spaniens sol i början av juni nästa år. Gärna på fastlandet. Vi vill bo i samma boende...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: cirkus
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 578
Senast: Syrax
·
Hundhälsa Min 13-åring skulle ha löpt i maj/juni men inget hände. I juli var hon lite svullen om vulvan så jag tänkte att hon kanske hade ett dolt...
Svar
10
· Visningar
1 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka