Finns det fodervagnar...

Apollo

Trådstartare
...för hö och halm som har våg???
En sån som man kan slänga ner lös halm eller hö i och som då väger hur mycket som är i kärran.
 
Jajamensan. Vi har det på våran skola i ladugården hos kossorna. Vagnarna sitter på skenor i taket oxå stannar man vagnen mellan två "grejer på skenan" så väger den hela hölasset.
Jättepraktiskt!
 
Det har jag ingen aning om... Men kan kanske ta reda på det, kan gå och fråga i ladugården imorn! :idea:
 
Det finns en som iallafall för 5-6år sedan tillverkade special hövagnar för häststall. Som en säcka-kärra med våg. mkt finurligt och SMIDIGT! Du kan ju PMa om du vill ha namn och så.

//Sheena
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·
Anläggning För några år sedan diskuterades det förvaring av hö och olika sätt att skydda det från fukt som ju i förlängningen leder till mögel och...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: gammalek
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: warg
·
  • Artikel
Hästnyheter I Hanna Ahlbergs stall har alla hagar en egen soptunna fylld med hö. Med hjälp av en träplanka och ett hål längst ner trillar höet ut...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp