finns det fortsättning

L

Loppan97

Hejsan.
Jag måste fråga er om vad ni tror om min varmblodiga travare.
Hon har haft en hälta på sitt högra bakben även mugg på båda bak. Hon är helt omuskad och jag har börjat rida henne i skritt och trav som går utmärkt. Jag undrar dock om det finns någon möjlighet att detta kan bli en frisk häst? Hon har varit stel i sin högra sida i hela sitt liv och börjar inte mjukna förren ca 15 min i skritt. Hon kan även se ut som hon har lite ont i sin kropp ibland. Hon tuggar ganska mycket på bettet och blir väldigt spänd ibland när man rider henne. Hon älskar dock att röra sig och motionera och att mysa och är verkligen världens finaste häst. Ge mig massa tips på vad man kan göra för att motverka sjukdommar, hur man lättast bygger muskler etc. Tack! :D

Sv: finns det fortsättning

Hon säger att det är en sträckning/ kan även vara en följd från muggen. Har dock ej sett henne haltat på flera dagar nu. Vad tror du?

lösgöra,lösgöra,lösgöra....................

ursäkta det dröjde!
jag menar om hon är stel och spänd, kan en massör kolla genom musklerna på hö.sida samt att man tömkör, skrittar mycket på långa tyglar för att mjuka upp henne, är hon en travare som hetsar upp sig i traven"vill öka", ? galopp är bra om hon galopperar avspänt

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Pinus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 716
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 562
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka