Finns det hopp för denna sadel?

godishanna

Trådstartare
Har fått äran att hjälpa en kompis kompis bli av med sin gamla kieffersadel. Den kan fås för en spottstyver men problemet är att den stackars guldklimpen är fruktansvärt vanskött. Frågan är om man öht kan rädda den :(. Dels måste den stoppas om från grunden, dels är ena ortspetsen bruten dels tror jag det kan vara mögelangrepp på den plus lite andra skavanker av mindre bet. Synd o skam på en fin sadel. Vad tror ni? Är det ens lönt att försöka renovera den eller kommer det kosta mer än det smakar...???

Sv: Finns det hopp för denna sadel?

Det går inte att laga en trasig bom. Släng sadeln för den är inte värd något alls... Kieffer är inte så värst populära heller ens i fint skick så även om bommen vore hel är den inte värd något när den är vanskött.

Om jag ska vara ärlig så nej, jag tror inte det är lönt. En riktigt dyr sadeln som pga skavankerna säljs för en symbolisk summa, möjligen, men inte en så pass billig sadel.

Släng den någon stackars häst kan ju bli lidande och får ha den på ryggen av någon snål ägare som vill ha en billig sadel, låt samvetet vara rent och släng den

Om bommen inte är hel finns ingen återvändo. Den måste gå till tippen. (tyvärr, Kieffer är såå sköna sadlar)

Man kan bygga en stor trähäst till nåt barn och så kan de ha sadeln och ett gammalt träns till.

Brukar vara väldigt populärt för många barn vill ha egen häst och ha en leksaksträhäst med riktiga grejer till är KUL!

Som såna här tex men det finns ju enklare varianter också!

mi1.JPG

1321623796052_175505767.jpg

hastfia.png

En lite enklare modell!

blog

Man kan bygga en stor trähäst till nåt barn och så kan de ha sadeln och ett gammalt träns till.

Brukar vara väldigt populärt för många barn vill ha egen häst och ha en leksaksträhäst med riktiga grejer till är KUL!

Ja sånna har jag sett då kanske den kommer till användning iaf :D

Ja tror nog det tyvärr. :( Gillar också kieffer.
Men nä om man inte kan laga den trasiga delen så går det ju inte. Vet ju inte hur den ser ut i resten av bommen heller...

Nej skulle aldrig lägga en trasig bom på häst... Dömt att sluta illa...

Har också haft en trähäst hemma hos mor och far när man var liten.

Han hette Rulle och var väääldigt fet :D. Har för mig att vi hade en gammal sadel till honom också. Tyvärr inga bilder på datorn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka