Finns det NÅGON som skulle ta hand om dem??

M

moontje

Hej, jag har ett problem.. Jag går i nian och har tänkt söka till Lillerud nästa år. Bor 100 km därifrån och ska gå på internatet. Jag har 2 okastrerade baggar på cirka 1,5 år. Dom kan va lite 'baggig' ibland, knuffas och stångas osv. Men det har aldrig hänt nåt allvarligt.
Mina föräldrar VÄGRAR att ta hand om dom när jag går på gymnasiet. Och det går inte att ta med dom!:crazy:
Baggar är inte så önskad, och jag vill inte sälja dem heller..
Så nu vet jag inte vad jag ska göra med dom nästa år :confused:
Har tänkt att jag kanske kunde ha dom i vålberg/karlstad hos någon som har ett litet stall och hage, som kan slänga in hö och fräsht vatten, och ev. in och utsläpp.. Men jag tvivlar på om det finns nån som skulle vilja göra det..
Jag har inga pengar kvar då allt går till internatet och hästarna som ska stallas upp på en gård nära skolan. Har pratat med hon som äger stallet men hon vill i första hand bara ha hästar..
På skolan har dom ett mindre antal får, tänkte at om jag kastrerar dom att dom kanske får stå på skolan.. men det tvivlar jag på :S
Snälla kan någon ge mig förslag på vad jag ska göra med dom? :S
Tacksam för svar!

OBS. inga slakt tips tack!
 
Sv: Finns det NÅGON som skulle ta hand om dem??

Hm, det bästa är väl att fråga på skolan om du får ha dem tillsammans med fåren om du kastrerar dem. Du kan ju inte få mer än ett nej.

Annars - sätt ut en annons om någon kan ha dem på foder under de åren som du går på internatet. Kanske finns det någon i närheten av internatet som du kan hyra in dem hos för en billig slant, de kanske till och med kan hjälpa dig att ge dem vatten och mat på dagarna.

Eller, så kanske enda utvägen är att sälja dem.
Lycka till.
 
Sv: Finns det NÅGON som skulle ta hand om dem??

så som jag har fattat det får man ta med sig nästan vilket djur som helst till lillerud så länge det inte är en katt, så kastrerar du dom borde det nog inte vara nåt problem. mejla/ring och hör :)
 
Sv: Finns det NÅGON som skulle ta hand om dem??

Eftersom fåren är produktionsdjur kan det bli krångel med smittskydd och sånt om du ska ha med dem till skolan. Om jag var du skulle jag höra med olika stall i närheten om de kunde tänka sig att ta hand om dem. Fast räkna med att betala en hyra för skötsel och foder. Men hör med skolan också, de kanske till och med kan ha dem i djurparken om du har tur!
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
824
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
858
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 884
Senast: Mabuse
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 321
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp