Finns det något härligare än...

K

KaZa

en riktigt trött hund? :)

Kom hem för ca 2 h sedan efter att ha varit ute med hunden. Hon ligger och toksover.
Vi tog en promenad och gick 1 ½ mil i hög fart och med stopp för olika aktiviteter så som uppletande, lite lydnad och andra klurigheter. :D

Vad gör ni med Era hundar på semestern? Mer än vanligt eller mindre än vanligt?

För min del blir det nog lite mindre än vanligt, men det beror på.
 
Jag håller med!!

Igår var jag ute och galopptränade med hästen och leo
var med, (vi håller på att ökar kondisen på både häst &hund
och ökar längd/intensivitet på passen stegvis)
igår var passet lite länge än vanligt, när vi kom hem var
han helt deckad, sov som en gris :)
Nu är han oftast med mig istallet på dagarna, jag är arbetslös och tillbringar större delen av dagarna där,
så det blir kondpass ca tre dagar i veckan med dem,
annars blir det någon cykeltur el joggingrunda, sök eller
lite uppletande, simmning står högt på hans lista också
om han själv får välja :D
Jag tror att han gör mer fysträning nu när jag har så mycket
tid, lydnad och söket blir det lite mindre av just nu..
 
1 1/2 mil i hög fart? Mycket duktigt!
Skulle jag försöka mig på det med mina djur skulle jag få bära 10 kg hund ungefär 1 mil av det. :crazy:
Har bara 1 veckas "semester" (ser det mer som lite ledigt) så jag gör som vanligt.
Visst är det skönt med trötta och nöjda hundar, men lilla har själv valt att dra ner på motionen, han hänger helt enkelt inte med i mitt tempo längre. :(
Andra motioneras pga lite tidsbrist mer med cykel istället.
Har dock varit ute och letat lite kantareller med hundarna.
Det är kul! (Och gott! :d)
 
Simning ja...det är min också tokig i. Oavsett hur mkt vi tränat så kan man alltid avsluta med x-antal vändor i sjön, tycker min schäfer.
9417-121415828056161.jpg


Det är ingen and som simmar där ute. Dock en säl..
 
Ja, det var riktigt skönt!

Kantareller ja...jag håller på att läsa igenom Anders Hallgrens bok om Kantarellsök. Problemet är ju bara att matte måste hitta några kantareller först så hunden har något att träna på. :crazy: Inte lätt! Jag kan kliva rakt på kantarellerna utan att upptäcka dem.

Kunde de inte skickat med en kantarell till varje bok :idea: :angel:
 
Min hund ska få träna upp sin kondition i sommar :D

Vi började med en joggingrunda igår på 4 km ( vi gick 1 km först ) så totalt 5 km.

Behöver jag säga att min hunds kondis är dålig och att han sov som en gris hela natten :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 716
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 277
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 241
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp