Bukefalos 28 år!

Finns det några Kallskänkor här?

Casteloro

Trådstartare
Alltså mitt eviga problem är att komma på vad jag vill arbeta med. Av all min arbetslivserfarenhet (utan utbildning) så har arbetet i charkuteri i butik varit det som varit mest intressant. Kallskänka är något jag kan tänka mig att utbilda mig till och då sedan gärna arbeta i butik med en manuell charkdisk där jag får träffa kunder och få utlopp för min servicekänsla. Undrar därför om det finns någon som arbetar med yrket och vad er uppfattning är om det. Kanske också något om hur arbetsmarknaden ser ut, om ni har någon uppfattning om det.

Jag behöver inte tjäna över medel, vill bara ha ett fast jobb där jag trivs och med en lön som ger mig mer än det jag får idag. Känner mig inte intresserad av att jobba i en renodlad restaurang, men det finns väl även andra möjligheter? På caféer eller liknande?

Drömmen är att starta eget, har en bra affärsidé, som jag dock inte diskuterat med någon ännu och vet inte om det skulle funka i praktiken. Men det har inte att göra något med en kallskänkas arbetsområde, även om det också har med livsmedel att göra.

Dela gärna med er om ni har någon erfarenhet!
 
Sv: Finns det några Kallskänkor här?

Jag har för väldigt många år sedan jobbat som kallskänka, men inte i samma "bransch" som du uppger. Jag var kallskänka på restaurang/pizzeria.

Dagarna såg ut som så, att du började tidigt, skalade exempelvis potatis,gjorde grytor, panerade fisk eller vad det nu var satt på matsedeln. Gjorde sallad och förberedde allt du kunde inför lunchen som kom senare under dagen. Mycket plock med att hålla rent bord/toaletter/golv inför gäster. När just lunchen var , var det stressigt, fixa färdigt en bra och duglig tallrik till gästen, ta betalt och servera den samma. Efter lunchtid var det mycket disk, torka bord och förberedelser till nästa dag..
 
Sv: Finns det några Kallskänkor här?

Jag har jobbat som kallskänka får många år sedan , jobbade en smörgåsbutik , det var bara jag o bossen ..., vi gjorde smörgåsar, landgångar o smörgåstårtor både till butiken o beställningar
Det var ett roligt jobb och det var som ett stort konstverk när man gjort typ 100 langdgångar
 

Liknande trådar

Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 781
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp