Finns det "regler" för det här?

Dravena

Trådstartare
Jag och sambon letar hus. Nu har vi fått veta att ett par som äger huset bredvid ett par vänner ska sälja. Huset är inte ute på marknaden än, men de har köpt nytt hus och ska flytta från staden så säljas ska det.

Anses det ohyfsat på något sätt att kontakta dem och visa att man är intresserad innan huset är utannonserat? Vi är seriöst intresserade och hade gärna fått en chans att köpa innan det går ut på budgivning.
 
Sv: Finns det "regler" för det här?

Nä då det tycker inte jag alls (med tanker på att jag gjorde så:)) Det kanske till och med underlättar för dem om ni köper det. så går det kvickt för dem om de nu redan köpt ett hus.
 
Sv: Finns det "regler" för det här?

Det var lite vår förhoppning också, att de skulle bli tacksamma att slippa dra in en mäklare. Vi vet vad husen är värda i det området och är inte ute efter att lägga skambud utan vill bara få en chans på huset. ;)
 
Sv: Finns det "regler" för det här?

Fråga på du bara, de kanske bara blir glada att slippa mäklararvode o sånt. Vet flera som köpt hus på det sättet.
 
Sv: Finns det "regler" för det här?

Det var vår tanke också, att vi båda skulle kunna tjäna på det. Plus att det hela kanske går lite fortare.
 
Sv: Finns det "regler" för det här?

Friskt vågat är hälften vunnet. Ni kan inte få mer än ett nej.
Det är klart att ni ska ta kontakt med ägarna och höra var de säger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 768
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 823
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 740
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp