Finns det verkligen hem till alla?

Humelibumlan

Trådstartare
Saknar verkligen att att hund och har börjat så smått kolla lite annonser...

Men jösses vad mycket hundar det finns som söker hem?
Bara på blocket finns 3058 annonser :eek:

Finns det verkligen köpare till alla dessa?
Om inte vart hamnar hundar som ingen köper?

Större och seriösa uppfödare brukar vad jag förstått ha köpare till planerade kullar och de behöver förmodligen inte ens annonsera på blocket, men alla andra då?
Det är ju både blandis och renras och valpar och äldre..

Hur stor är egentligen chansen att man finner ett bra hem och att man får betalt för valparna?

Sv: Finns det verkligen hem till alla?

Jag tror tyvärr att många av hundarna på blocket inte hittar något bra hem, utan hamnar i tvivelaktiga sådana, eller avlivas.

Som uppfödare gäller det att se till att kullen är så bra att den blir attraktiv- då lär det inte vara några problem att bli av med dem till bra hem.

/Migo

Usch, ibland blir jag ledsen när man tänker på det. Man ser en jättesöt hund med stora ledsna ögon och undrar vad som kommer hända med den.

Vi har själva nyligen fått hem en omplacering, dock inte från Blocket utan via en kennel. Världens :love: hund. :)

Usch, ibland blir jag ledsen när man tänker på det. Man ser en jättesöt hund med stora ledsna ögon och undrar vad som kommer hända med den.

Vi har själva nyligen fått hem en omplacering, dock inte från Blocket utan via en kennel. Världens :love: hund. :)

Ja, det verkar finnas en oändlig ström av oönskade hundar som säljes pga av tidsbrist etc... :(

Funderade ett tag på att själv sätta in en annons på vad jag söker och vad jag kan erbjuda, men misstänker att risken finns att man blir nedringd och de flesta av dem har förmodligen inte ens läsa ordentligt vad jag söker...

Tyvärr finns det inte hem till alla... har själv tagit 2 omplaceringar och skulle inte tveka igen. Den ena genom blocket och schäfern satte vi ut "önska" annons på ett hundforum och fick napp.

det är helt galet, jag blir så ledsen av att titta på annonser mkt unghundar av omöjliga korsningar som säljes pga tidsbrist.
Sorgligt :(
Vi köpte en omplacering för ett år sedan, en underbar hund o jag skulle göra det igen om jag känner att det är rätt hund för oss.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 230
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka