Finns det westernryttare i Umeå?

prinsus_

Trådstartare
Vet att det finns någon i Umeå som tävlar reining på hög nivå men vanliga westernryttare på lite lagom nivå? Vilken klubb hör man till om man bor i Umeå och vad brukar arrangeras?

Sv: Finns det westernryttare i Umeå?

Hej

undrar lite samma sak... är sugen på att lära mig western, har bara lärt mig grunderna (om ens det) när jag red för en westernryttare 2006. Har inte ridit sedan dess men nu är jag och en kompis på gång att börja igen och jag vill gärna rida Western! Hon jag red för var trevlig och bor nu i bastuträsk men jag vet inte riktigt var det ligger. Det finns inte så många westernryttare i norr verkar det som, men det finns ju westernklubbar...kolla på WRAS hemsida... har du egen häst? =) Ras?

Ursäkta att jag inte har så mkt till svar...

MVH :) /Lina

Förresten, på SURF har de haft en western grupp... alltså södra umeå ryttarförening.

Det ska väl finnas en western klubb i umeå trakterna! Jag själv ska börja snart nån gång men letar efter den där föreningen nu..

Som det redan har skrivits brukar det arrangeras westernträningar på SURF, sedan finns det en del tränare som håller privata lektioner också. De som tävlar brukar tillhöra MWR, middle west riders, som håller till runt om i ångermanland. Sedan om du åker norr över till Skellefteå så finns det en ryttarförening, KDRF, som brukar anordna rätt så mycket träningar. De där uppe brukar tillhöra MSWR, midnattsolens westernryttare.

Lycka till och hoppas att du kommer igång!

Anneli

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 640
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: igbest
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På... 2
Svar
31
· Visningar
2 546
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden