Finns det?

vaggvisa

Trådstartare
Idag regnade det massor här och varenda gång det regnar tänker jag att jag borde inföskaffa mig irdentliga regnkläder, men det bli aldrig av eftersom att jag har aldrig trivts i regnkläder vad jag vet iaf. Eftersom vi bara har paddock blir det ju en del rida ute och då skulle det ju vara bra med nåt som tål lite (massvis) med regn. Så jag kom på, finns det chaps i regnklädesmaterial? Vad jag vill ha det i sånna fall, såna höga chaps som går över hela benen, så det bara är att ta på sig innan man rider och ta av när man kommer tillbaka till stallet. Nån som vet om det går att få tag på denna smarta uppfinning?

Sv: Finns det?

en gång ngånstan såg jag ett par regn grejor som täckte låren bara, ovansidan. De verkar hur smarta o bra som helst men jag kommer inte på var :(

det har jag också sett.. minns inte heller var :crazy:

Länken funkar inte för mig :crazy:
Men då vet jag att det finns iaf, måste bara hitta! :D

Jag har funderat på en såndär frack som täcker benen och sadeln! Provade en från shires som verkade bra, men sprunden bak var för lågt ner för mig, jag har långa ben o armar men kort överkropp..

Jag har ett par chaps i samma material som oljerockar är gjorda av. Jättebra när det regnar! Köpte dem på ELMIA när det var hästmässa där för sisådär 10 år sen.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
832
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 777
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta... 2
Svar
38
· Visningar
3 850
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V