Finns detta täcket?

Mella

Trådstartare
Det hoppas jag givetvis att det gör ;) Jag letar efter ett tunt regntäcke (inte helt ofodrat dock) med glatt insida. Har "alltid" haft Bucas tunna regntäcke men tycker att det är jobbigt med fleeceinsidan som drar åt sig mängder med hår. Nu var det iofs hundra år sedan jag köpte ett nytt Bucas - har de ändrat insidan?

Någon som har förslag på täcke? Regntäcke, glatt insida, bra passform?

Sv: Finns detta täcket?

Bucas forskade i 20 år för att få fram en bra fleece så det slänger de nog inte bort i första taget. ;)

En häst jag red tidigare hade ett HW Amigo täcke som var ett regntäcke men inte ofodrat, liksom sådär lagom fodrat att det alltid fungerade för det blev aldrig för varmt.
Vet inte vad det var för modell på täcket, men mintgrönt var det om det säger något något som kanske kan svara på det.

Bucas forskade i 20 år för att få fram en bra fleece så det slänger de nog inte bort i första taget. ;)

En häst jag red tidigare hade ett HW Amigo täcke som var ett regntäcke men inte ofodrat, liksom sådär lagom fodrat att det alltid fungerade för det blev aldrig för varmt.
Vet inte vad det var för modell på täcket, men mintgrönt var det om det säger något något som kanske kan svara på det.

Bucas har också super bra täcken. Faktiskt så har vi aldrig haft någon häst som blivit "ruggiga" i pälsen av Bucas fleece, annars så brukar det kunna bli uppryggad päls av fleece tycker jag. Ända problemet med Bucas är att ALLT fastnar i fleecen ;)

Nollan är rätt rejält fodrad med ett innerfunktions foder som gör att det isolerar. det täcket är tex omöjligt att använda som senvår/sommar/tidig hösttäcke, just pga att det värmer så pass. Jag har det ner till nollan på mitt filtklippta fullblod vintertid, och det VÄRMER alltså.

Inte att förväxlas med 600D lite amigot, som är som ett lakan.

Horseware Rambo Original finns i "no fill" och 100g

Horseware Rambo Duo finns i 100g. Då går det dessutom köpa till liner täcken.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Ace
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 238
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka