Finns inte det bettet jag letar efter?

Marlan

Trådstartare
Jag ska vänja min treåring vid bett till hösten och det visar sig att hon har en liten mun, 9,5 cm..
Har provat ett bett jag har hemma som är 10,5 och det var ca 1 cm för stort.

Jag letar nu efter ett bett med fasta ringar, eggbett, baucher, eller med parerstänger.
Mundelen ska vara i sweet iron eller liknande som smakar sött.
Mullen mouth, rakt med tungfrihet eller möjligtvis tredelat med tungfrihet.

Som sagt, finns detta eller måste jag beställa ett bombersbit?:cool:
Har ett sedan tidigare och är nöjd med det men min studentekonomi hade vatt glad att slippa hosta upp runt 1000 för ett bett... :cool:

Sv: Finns inte det bettet jag letar efter?

Just med sweet iron och det du söker tror jag inte finns, bortsett från bombers då. Kan du vika på den punkten finns många alternativ.

Sv: Finns inte det bettet jag letar efter?

Vänta tills det är dags och se vilken storlek hon har då, hon är precis i den åldern då de breddar sig väldigt mkt i huvudet och det kan gå på ett par veckor innan de vuxit ur en bettstorlek.
Hade en precis som jag fick skaffa ett 11,5 bett till för 12,5 var för stort, ett par veckor senare fick jag byta upp till 12,5 för 11,5 hade blivit för litet, ytterligare ett par veckor senare var 12,5 för litet och fick byta till 13, så att köpa bett i förväg till 3 åring några månader innan de skall ha det hade jag inte gjort just huvudet håller ofta på och breddar sig mkt i perioder fram till de är ungefär 4 sen brukar det hålla sig där.

Liknande trådar

Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 479
Senast: Alexandra_W
·
Islandshäst Letar efter ett bett som jag kan använda både på mitt sto som tävlas och på unghästarna som till hösten ska vänjas vid bett. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Marlan
·
Utrustning Kort bakgrund - damen fick bett första gången när hon var knappt ett år. Valde 'standardbettet' jag brukar ha vid invänjning, ett...
Svar
10
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka