Finns min kavaj?

nightcrawler

Trådstartare
Jag har nu kommit fram till att jag gillar min kavaj men vill ha en till. Jag vill ha en ljusgrå att ha i dressyren. Finns det nån sådan som inte kostar skjortan och som inte går åt det gråbruna hållet? Drömmer om en CT men det finns inte en chans i världen att jag ger dom pengarna för en kavaj. Tänker mej 2000 kr max, men helst inte över 1500. Letar som en tok. Eller är det så bedrövligt att jag ska behöva sy en
 
Jag har nu kommit fram till att jag gillar min kavaj men vill ha en till. Jag vill ha en ljusgrå att ha i dressyren. Finns det nån sådan som inte kostar skjortan och som inte går åt det gråbruna hållet? Drömmer om en CT men det finns inte en chans i världen att jag ger dom pengarna för en kavaj. Tänker mej 2000 kr max, men helst inte över 1500. Letar som en tok. Eller är det så bedrövligt att jag ska behöva sy en

Harrys Horse, Fair Play och Spooks. De två förstnämnda är billigare, men har också flera modeller i grått.
 
Dom kavajerna jag vill ha finns aldrig i min storlek begagnat. Det brukar bara vara för pygmér typ :meh: Dom som drar min storlek verkar hålla i sina kavajer.
Tycker du? :eek:
Jag har hittat flera av mina kavajer begagnat, och har då ändå relativt udda storlekar (38-40 X-long), t.om. det finns begagnat. Nu vet jag inte vad du har för storlek, men upp t.om. åtminstone 42-44 tycker jag att man ser frekvent. :up: Kanske inte just ljusgråa, men allmänt sett, och även en hel del mörkgråa (äldre Cavallo/Pikeur).
 
Tycker du? :eek:
Jag har hittat flera av mina kavajer begagnat, och har då ändå relativt udda storlekar (38-40 X-long), t.om. det finns begagnat. Nu vet jag inte vad du har för storlek, men upp t.om. åtminstone 42-44 tycker jag att man ser frekvent. :up: Kanske inte just ljusgråa, men allmänt sett, och även en hel del mörkgråa (äldre Cavallo/Pikeur).
Jag har 40. Ser typ bara kavajer i stl 34-36. Nån enstaka gång 38. Om det inte är äldre kavajer och det vill jag inte ha. Vill ju byta upp mej annars kan jag ju ta mina gamla oformliga som jag hade förr
 
Jag har 40. Ser typ bara kavajer i stl 34-36. Nån enstaka gång 38. Om det inte är äldre kavajer och det vill jag inte ha. Vill ju byta upp mej annars kan jag ju ta mina gamla oformliga som jag hade förr

Vad märkligt! :eek:
Här tycker jag att man ser mycket kavajer i upp t.om. typ 42-44, nya som äldre. Sen håller jag inte riktigt med om at alla äldre är oformliga heller. Visst, en del gamla Pikeur i ylle, absolut. Nu är jag inte helt 100 på vad märket på de två kavajerna jag köpte heter, tror Victor Hugo? Dessa kavajer sas vara typ samtida med mig, m.a.o. antikviteter i lightversion ( :D ) De är dock i något jättesvalt bomulls/polyesterväv material och har en väldigt trevlig passform, inte alls sådär stela som typ vissa äldre Pikeur, utan otroligt "formligt" och perfekt för min kropp.
Kan tipsa om FBs salugrupper, det är där jag hittade ovanstående! :up:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp