Guldponnyn

Trådstartare
Hej igen kära fiskvänner, nu misstänker jag STARKT att min ena svärdbärarhona ska ha bebisar. Så då undrar jag om några av ynglen kan växa upp i ett 10-Liters eller om det blir för litet. Jag vill bara ha ett billigt där bebisarna kan växa upp, sedan tänker jag nog tömma det igen. Yngelkar vill jag INTE ha. Tips och tankar är jag väldigt tacksam för! :)
 
Hej igen kära fiskvänner, nu misstänker jag STARKT att min ena svärdbärarhona ska ha bebisar. Så då undrar jag om några av ynglen kan växa upp i ett 10-Liters eller om det blir för litet. Jag vill bara ha ett billigt där bebisarna kan växa upp, sedan tänker jag nog tömma det igen. Yngelkar vill jag INTE ha. Tips och tankar är jag väldigt tacksam för! :)

Självklart kan ynglen växa till viss storlek i ett tio liters akvarium, men med tanke på allt extra besvär med att hålla rent och rätt perimetrar i ett extra kar som är så litet tycker jag att en flytande nätbur är Mycket lättare att hantera och mindre stress för yngel som växer så snabbt och enkelt. Mitt allra hetaste förslag är dock helt enkelt riktligt med växtlighet, gärna flytväxster och/eller mossa och att låta ynglen klara sig på egen hand i det stora karet. Du kommer få fler kullar! :)
Vilka andra fiskar finns i karet?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Blyger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp