Fixa mullvadshögar m harvmatta efter bilen?

HannaZ

Trådstartare
Ja som rubriken lyder....
Har väldigt slät hage (klipper den m åkgräsklippare) men tyvärr rätt gott om mullvadar. Gubben, och jag, hade blivit mkt glada om det fanns något enklare sätt att plana ut dem än att göra det för hand och jag funderar därför på om det skulle vara ett alternativ med harvmatta bakom bilen.
Inte precis optimalt att köra igenom dem m åkgräsklipparen så på nåt sätt måste de slätas ut.
Vill inte ha stor traktor på marken då jag vill undvika spår/ojämnheter fr däcken (just pga att jag klipper m åkgräsklippare och det blir då otrevligt att sitta och köra på och sliter på maskinen.).
 
Ja som rubriken lyder....
Har väldigt slät hage (klipper den m åkgräsklippare) men tyvärr rätt gott om mullvadar. Gubben, och jag, hade blivit mkt glada om det fanns något enklare sätt att plana ut dem än att göra det för hand och jag funderar därför på om det skulle vara ett alternativ med harvmatta bakom bilen.
Inte precis optimalt att köra igenom dem m åkgräsklipparen så på nåt sätt måste de slätas ut.
Vill inte ha stor traktor på marken då jag vill undvika spår/ojämnheter fr däcken (just pga att jag klipper m åkgräsklippare och det blir då otrevligt att sitta och köra på och sliter på maskinen.).

Ni kan inte sätta en gräsharv på gräsklipparen och köra över dem med klippaggregatet uppfällt?
 
Jag harvade min ridhage med åkgräsklipparen och några pinnharvar efter, (bra att köra sönder bajshögar med också och minska parasiterna ^_^).
Bara att hissa upp klippbladet på högsta nivån. Klippte inte medans jag harvade då det blev för tungt för gräsklipparen, blev lättare ju snabbare man körde :).
 
Uppdatering.
Funkar utmärkt att plana ut mullvadshögar (och andra högar) med släpharv bakom bilen. Lånade grannens och testade och lyckades sen få tag i en begagnad.

Den jag använt är den fr Kellfri som är 1,7 m bred. Vikt ca 90 kg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp