Bukefalos 28 år!

Fixa röd näsa hos vårdcentralen?

marengo

Trådstartare
Var på en konsultation ikväll för att diskutera hur min röda näsa kan bli mindre röd. Har två små ytliga blodkärl på näsan, och den är väldigt röd. Enligt sjuksköterskan skulle det ta 2-3 behandlingar att bli av med blodkärlen, och upp emot 10 behandlingar för att få bort allt det röda, det var dock ingen garanti att det försvinner helt. Men eftersom att en behandling (behövde tydligen både IPL och yag-laser) skulle kosta 2000 kr så är det inget alternativ.

Finns det någon möjlighet att gå till vårdcentralen och kunna få en remiss för detta, trots att jag bara vill ha bort det p.g.a. estetiska skäl? Näsan ser för jävlig ut och jag har haft stora komplex över detta ända sedan den började bli röd (tror det var sommaren 2014). Betalar gärna, men inte uppemot 20 000 som det tydligen kunde bli enligt denna sjuksköterska.
 
Är det väldigt besvärande kan det gå att få via en hudklinik. Du kan gå via vårdcentral eller skriva en egenremiss direkt till hud i din stad. Skicka med bra bilder i remissen.
 
Har last någonstans att gult ljus ska hjälpa mot röd hud/ytliga blodkärl. Kanske värt att kolla upp?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp