Fjärilar!

4 st Amiraler kröp också ut igår/idag, så de fick hänga med på utsläpp de med. En flög iväg direkt, dessa tre väntade lite och flög sen iväg tillsammans. 🥰
05.amiral91059.jpg
 
Ett litet barn i min närhet tyckte att de såg trasiga ut, som om någon hade gnagt på deras vingar.
Jag kan hålla med om det! Märkliga vingar, men de är tydligen väldigt snabba så den extrema flikigheten verkar inte påverka flygförmågan. Jag tänkte först att funktionen kanske fått ge lite avkall för ett bättre kamouflage men så verkar det inte vara iaf. :)

Här är den ute i det fria: :heart
09.190756.jpg
 
Här är en till som inte kan låta bli att följa dina fjärilar. Och varje gång jag ser en enorm röd larv som håller till utanför stallet så tänker jag på dig och din tråd :D
 
Samma här! Så trevligt att bara titta och mysa. Kommenterar sällan och sätter inte alltid någon emoji men menar verkligen det jag säger. Sååå roligt!
 
@Scandi Du har inte testat de där köttfärgade larverna? Trädödare? Det skulle vara kul att se närmligen. De är så jäkla stora som larver och fula. Blir då en sorts mal.
 
@Scandi Du har inte testat de där köttfärgade larverna? Trädödare? Det skulle vara kul att se närmligen. De är så jäkla stora som larver och fula. Blir då en sorts mal.
Var tvungen att kolla upp den och det första jag läser är:

"Trädödaren – en jättelarv som inte är att leka med

Den är stor, den är röd, den spottar magsyra och den kan bitas – hårt."

Nej! Det har jag inte! 😂 Men jag håller med om att den verkar intressant! Det här var ju lite roligt också:

"- Förr trodde man att det här var en förklädd vätte, ett väsen som var släkt med våra älvor och hade olika egenskaper och ofta förebådade olyckor, berättar Åke Lindelöw."

Men jag är så osäker på det där med övervintring och det verkar dessutom som att den är larv och käkar trä i 2-4 år!?
Någon annan kanske känner sig manad? :angel:
DI82xuzXYAEFxth.jpg
 
Var tvungen att kolla upp den och det första jag läser är:

"Trädödaren – en jättelarv som inte är att leka med

Den är stor, den är röd, den spottar magsyra och den kan bitas – hårt."

Nej! Det har jag inte! 😂 Men jag håller med om att den verkar intressant! Det här var ju lite roligt också:

"- Förr trodde man att det här var en förklädd vätte, ett väsen som var släkt med våra älvor och hade olika egenskaper och ofta förebådade olyckor, berättar Åke Lindelöw."

Men jag är så osäker på det där med övervintring och det verkar dessutom som att den är larv och käkar trä i 2-4 år!?
Någon annan kanske känner sig manad? :angel:
DI82xuzXYAEFxth.jpg

Vi har några sådana per år och de ser så jäkla äckliga ut! Ja, det vore kul om någon, eller du, kunde göra det du gör för att få se den färdig.
Det var iallafall roligt att du tyckte det var en skoj idé. Och, roligt att du tog fram lite kul fakta, speciellt det citerade.
 
Vi har några sådana per år och de ser så jäkla äckliga ut! Ja, det vore kul om någon, eller du, kunde göra det du gör för att få se den färdig.
Det var iallafall roligt att du tyckte det var en skoj idé. Och, roligt att du tog fram lite kul fakta, speciellt det citerade.
Äckliga tycker jag inte de ser ut, rätt häftiga. :up:
Såg en för ett par år sedan men visste inte vad de heter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 308
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 595
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp