Fjällräven dunjacka i stallet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lazette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 745
L

lazette

Såg en tjej på tunnelbanan idag med ridstövlar och en skitig och rätt sliten fjällräven dunjacka. Är det nån annan som inte är rädd om sin fjällräven och har den i stallet? Känns som om man måste ha rätt mycket pengar då...

Sv: Fjällräven dunjacka i stallet?

Jo, vissa har pengar, men vad spelar det för roll vad de gör med dem? :smirk:

De dyraste kläderna jag äger är mina stallkläder... :angel:

Men tjejen kannske hade haft Fjällrävenjackan "civilit" såpass länge att den började kännas sliten och ofräsch, och så började hon använda den i stallet i stället?

Jag köper rätt dyra stalljackor ibland att ha som vardagsjackor till jobbet eftersom de ofta är både snygga och praktiska, sen efter två år när jag börjar bli lite less på dem så får de bli stalljackor...

Jag gör precis som svea. Först använder jag kläderna som vardagskläder i alla sammanhangutom i stallet. När sen jackan börjar bli sliten så får det bli en stalljacka.

I ett av mina tidigare stall hade en tjej sin NorthFace jacka i stallet. Varm och härlig på vintern.

Jag köper vanliga jackor, använder dem ett år eller två, sen får de tjänstgöra som stalljackor.

Jag gör som övriga, de civila jackorna blir ofta stalljackor när de kasseras som civila jackor. Skulle aldrig köpa en STALLjacka. Däremot köper jag ridjackor (eftersom jag vill ha sprunden i bak).

Men hade jag köpt en dyr fjällräven dunjacka och jag inte ansåg den var ren/hel/etc nog att vara civil jacka längre skulle jag HELLRE ha den som stalljacka ett par år än slänga den. Så snarare pengabesparande grej än pengaslösande grej.

/Alexandra - som dock aldrig skulle köpa en så dyr civil jacka men det är en annan story ;)

Sen finns det ju second hand också...

Där kostade kanske fjällrävenjackan en hundring och då kan man med gott samvete ha den i stallet...

Second hand, ja. :smirk:

Att t ex rida i sidenskjortor på sommaren eller med fina dunjackor på vintern är lyxigt, men det behöver inte kosta en massa pengar. :D

Immer

Men alla som springer runt i stallen med dyra Kyra K kläder då...???

Kicki_J skrev:
Men alla som springer runt i stallen med dyra Kyra K kläder då...???

Men Kyra K är ju gjort för att ha i stallet!! :p Då är det stooooor skillnad, för "riktiga" stallkläder ska vara dyyyyyra!!!! :smirk: ;) :devil: :rofl:

Obs! Stor ironi!! ;)

För övrigt tror jag det kan vara så som många sagt här, att hon haft jackan civilt några år och nu har degraderat den till stalljacka. Så gör jag med alla möjliga kläder!!

Hmmmfff. Jag har två Kyra K-vinterjackor. Den ena inköptes 1998 och tjänstgjorde först i två år som vardagsjacka. Den andra inköptes på vårrea - faktiskt direkt till stallet. Men den används bara när jag ska se lite anständig ut, när jag åker på clinics eller när jag undervisar. Den är inne på sin tredje vinter som "snyggstalljacka", och eftersom färgen är neutral så kan den nog vara "snyggstalljacka" i ett antal år till.

Lyx?

Jag har min gammla canadian Goose jacka i stallet. Bättre än att bara låta den hänga.

Samma här. Jag harr en HH dunjacka i stallet för att den inte längre duger att ha som "civiljacka". Den har blivit sliten och trött och det är småhål lite här och var i den. Mina jackor degraderas i viss ordning, från civil vardagsjacka till "gåutmedhundenjacka" och slutligen till stalljacka.

Vad det är för märke på mina ridkläder bryr jag mig föga om. Kyra skulle jag aldrig köpa, det kostar mer än det smakar. Däremot är jag oerhört noga med min hästs utrustning - då är bara det bästa gott nog. :) (fast det har inget med märken att göra)

//C

Jag har en kort goose jacka i stallet;)

Jag förstår inte riktigt faktiskt.
Vi som har egna hästar tillbringar mycket tid i stallet. Ska vi inte få klä oss snyggt och praktiskt då? Måste man se ut som en lodis bara för att man är i stallet?

Till hästen köper folk mer än gärna färgmatchad utrustning och är noga med att det ska passa ihop men sen får man inte ha snygga kläder själv?

alazzi som inte har Kyra K men som tycker att det är snygga jackor.

Men snyggt behöver inte betyda dyrt...

Men jag tycker personligen att folk får ha vilka kläder de vill i stallet och överallt annars också, varför bry sig?

Jag menar det finns väl viktigare saker att bry sig om tex krig, svält, tsunamioffer eller djurplågeri...

jag brukar ha min boomerangjacka i stallet ibland eller när jag rider... Den gick på 2500 på rean.

Sen var jag på hoppning i djursholm i helgen och det var en hel del som hade gåsjackor och andra märkeskläder.

Det är bra! Om man tillbringar mycket tid i stallet ska man väl inte frysa. Varför skulle det vara mindre okej att köpa en jacka för x antal tusen att ha i stallet än i skolan/jobbet/ute på stan? =)

Jag har min fjällräven som stalljacka. Den var rätt fin i början men nu så är den skitig med hål överallt så det går inte att tvätta den. Men den håller nog ett tag till. :D

jag har en urgammal fjällräven som jag mkt väl skulle kunna ta till stalljacka, men en ny? aldrig, det har inte jag råd med:eek:
fast de flesta av mina stallkläder har inte varit stallkläder från början utan har blivit det efter ett tag. jeansen tex är från JC :devil:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: animalasia
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Hundavel & Ras Jag vill bara säga att jag idag såg den vackraste hund jag nånsin sett (förutom min egen, då...). Ägaren parkerade sin jobb-skåpbil... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 802
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka