Fjordavel 2008 version II

Sv: Fjordavel 2008 version II

Hon är undan ett daanskt sto som heter Westgaardens Tani e. Orion Halsnaes (mycket gång, högt bedömd) u.Tani Vinstrup D 9450 e.Fördar N 88-2507 (norskt) -Bragmann D 475.

Tami är inte premierad i Sverige, hon är inte heller så stor ca 136 skulle jag gissa på, med ett bra rörelseschema.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Vi är nog ett par kalenderbitare här på Forumet, ja...

Själv vill jag också komplettera lite i katalogen, jag brukar kolla vad hästen presterat i utställningsringen vid andra tillfällen och vem som dömt vid dessa tillfällen, dessutom lite blodslinjer och ev intressanta syskon för att kolla upp ev intressanta nya unghingstar.

Det blir en del jobb till, precis som Habina skriver!;)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

*försöker intala mig själv: jag är inte tokig, jag är inte tokig...*
Du anar nog inte vad viu är glada att vi har dig och din bas! Vi ser dig inte som tokig, inte jag i alla fall,bara hängiven! Det du inte kan och vet det är nog inte så viktigt när det gäller stam och linjer och avelsbas.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Ljulius: Visst är det du som har "Buke-ansvar" i Vetlanda!? Jag förväntar mig att bli presenterad för satliga Buke-människor som är på plats med hjälp av dig!

Se det som social träning ;)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Ljulius: Visst är det du som har "Buke-ansvar" i Vetlanda!? Jag förväntar mig att bli presenterad för satliga Buke-människor som är på plats med hjälp av dig!

Se det som social träning ;)

Som om JAG skulle veta hur alla ser ut!:o:eek:

Jag känner bara Habina, Jejan och dig IRL och vet hur de ser ut...

*får göra namnlappar och skicka ut, med Buke-namnen så vi hittar varann ;)*

Men hur var det nu, vilka har häst med sig, hingst, eller till riksutställningen?

Vilka bor i/i närheten av Vetlanda?

Hur ser det ut lö em/kväll för er?
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Jag bor ca 18mil ifrån Vetlanda. Ni kommer troligtvis att se mig i närheten av Charlie, annars får ni bara fråga min sambo vart jag är.. ;) Är det varmt kommer jag att ha på mig en marinblå piké och på ryggen på den står Charlies namn. Jag har träffat både Habina och Jejan IRL... :)
På lördagskvällen har vi anmält oss till festen som är i ridhuset. Det var såååå god mat förra året! *Hoppas på likande mat i år* ;) Är det någon som vet om man fastställt nåt pris på de?
Vi kommer att sova på Kvarndammens vandrarhem. Har förstått att Ljossa också ska övernatta där. :) Någon mer?
 
Senast ändrad:
Sv: Fjordavel 2008 version II

Charlie känner jag ju igen om inte annat! :D:D

*måste kolla var 17 det var vi skulle bo.....*
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Så hette modern ja, kunde inte minnas namnet innan. Vad intressant med en morfar med mycket gång också.

Hur visste du vilket sto jag pratade om? Har du sett annonsen och kände igen min beskrivning?

Kul med sådan info!
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Hej!
Tillägg i din lista:
Silja 2871 e: Siljar 157 u: Iwa 2287 är dräktig med Leirdahls Odin.:rofl:
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Stoet ifråga är hopsnickrat hemma på vår stallbacke..... och som sagt var, jag är en riktigt kalenderbitare!:)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Aha så du är hennes uppfödare då, vad kul! Nuvarande ägare köpte henne väl från dig då om jag inte minns fel...

Stoet va hos mig en månad i somras för att ridas lite extra inför försäljningen plus att jag visade henne i tingsryd (min första gång, det borde ha gått bättre).

Mycket trevlig häst faktiskt. Liten men naggande god :D

Trist att hon säljs vidare nu.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Nix, men jag är/var ägare till hennes pappa, känner dock uppfödaren väl. Jag har en av hennes uppfödningar här som jag skall visa på hingstpremieringen i Vetlanda.
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Hälsa henne då henne det att hästen ifråga är en trevlig häst :)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

*kl*

Man är ju vansinnigt nyfiken på vetlanda, jag vill att det ska vara NU till helgen!!

Har ni någon favorit som ni är spec sugna på att se? (förutom er egen då ;):P:P)
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Jag vet ju inte alls vilka övriga hästar som kommer att visas, men utav hingstarna är jag mest sugen på att se Temperamentsavkommorna, Sindarve Krusidull, Allyson, Prins och Isidor. Fast det är säkert några fler intressanta jag inte kommer ihåg så här på rak arm. :o
 
Sv: Fjordavel 2008 version II

Va, ngt som du inte kan komma på på rak arm, finns det ? ;) *retas*

vilka äldre hingstar är det som ska göra bruksprov?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
118 169
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Avel Här fortsätter diskussionerna om fjordavel från den gamla tråden.
60 61 62
Svar
1 237
· Visningar
80 319
Senast: ameo
·
Avel Ny säsong - ny tråd! Vilka planerar att betäcka sina New forestston 2008? Vilka hingstar planerar nu att använda? Motivera gärna era...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 297
Senast: KLNF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp