”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Jodå det vågar du.
Ut och pulsa i snön och bara njut.

Nyss hemkommen från stallet,var ute på fältet och pulsade.hade tänkt mej skritt men då de stått 2 dar så hade de en annan uppfattning:mad:
O inte blev det bättre av att 3 älgar kom ut från skogen:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Här är ännu en som ler vemodigt och igenkännande. Jag lollar runt i stallet, plockar med ditt och datt. Tar in hästarna, klappar och borstar. kelar en stund. Men inte ridning just nu. Mycket beror på årstiden, såklart. Det är mörkt när man kommer från jobbet, och det är rysligt kallt vissa dagar. Jag måste skärpa till mig, jag också. Ja, tänk om vi varit på samma ort allihop! Då hade vi ridit tillsammans och peppat varandra :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Heja på snart ska du se att du sitter på ryggen istället för att gå:banana::banana:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Fick ett tips av min hovis,ta en lagom hög pall,sätt hans hov på den så att främre delen går utanför,mkt lättare att raspa tån då
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Kan funka :D ... om inte Rocket hugger tag i pallen och börjar bolla med den. Han ska ju ha allt i munnen, den där illbattingen ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

hmmm fick en bild i skallen:laugh:


2 stora armetält på ängen på andra sidan torpet , fullbelagda med " tanter "

revelj blåses 07 00 för utfodring o mockning av stalll.

08 00 - 09 00 frukost

09 00 - 09.30 rykt o sadling av hästar

09.30 uppsittning för avfärd mot skogen

10 00 , framkomst till banvallen

10.05 valfri framfartstakt på banvallen i snö

11. 35 avsadling o utsläpp i hage

1200 lunch ... kålpudding

1300 - 1400 vila på maten

1400- 1500 eftermiddagskaffe

1500 - 17 00 persedelvård o rengöring av seldon

1800 kvällsmat

1900 fritt valt arbete :) stora vindunken o ett fat med Specialen framställt för frit förfogande .


Nästa dag samma schema :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

du kan även ta upp hoven o ta den på ditt ben , stå bakom frambenet o för de framåt så ser du .... brukar pållarna gå med på utan prut .:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

:D:D Låter ganska bra faktiskt... fast, det ger inte mkt utrymme till att ligga under varma gosiga täcket, pilla sig i naveln, bråka med make och kriga med huliganer:p Kanske rena drömmen egentligen.... :banana:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Tänkte på er som ar egen mark , går de inte att ploga upp en slinga att rida på o edan en rejäl pannlampa , bra för att kunna luffsa runt o motionera lite på kvällarna :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hmm känner igen det där,har en illbatting som stundtals tror att hon är en hund
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

är de de behoven du har kan du få köks o handräckningstjänsten tillsammans med gubben som får ansvara för vedhuggning o eldning av kaminer så de är varmt o gosigt till ryttarna :laugh:

finns en plats för alla vet du :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

inte då :) de är ju bara lite levnadsglada ju , kallas personlighet ju :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Låter trevligt o givetsvis är det väl frukost på sängen:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Mmm men ibland kan de bli liite väl glada,nästan så att man behöver ha en tub klister under rumpan:o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

den biten får du ta med tant cizma , hon har köks o handräckningstjänst :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

jag har kardborrband i ändan på ridbyxorna istället för skoning o likdant på sadeln . enda kruxet är att komma av utan o behöva ta av sig byxorna :o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

du kan även ta upp hoven o ta den på ditt ben , stå bakom frambenet o för de framåt så ser du .... brukar pållarna gå med på utan prut .:laugh:

Jodå, Rocket går med på det mesta jag hittar på...men fortfarande då med förbehållet att han ska ha nåt i munnen...hm, får väl ge honom min mössa eller nåt:idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Det där tycker jag låter som ett rätt härligt liv. Jag köper det rakt av om jag kan få permis mellan varven för att åka hem och pussa på gubben, barnen och lilla söta hunden.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Du har ingen aning om vad du gett dig in på, Herr Gubbtjyv.... du har precis gett
köks o handräckningstjänst till den sämsta kockan i mannaminne:eek::eek:Ni kommer dö en hemske död allihopen:crazy: Nä, si nog är det då bättre att jag skiter i grälen och världskrigen med de mina å håller mig alert på El Camelos breda rygg istället... :cool:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

KL

usch vad ni pratar om ridning allihop....långtar så till 3 januari. Då är min och Kellys återkomst inbokad. Flytten sker den 2 jan och innan det blir det ingen hästrygg ju. Har sneglat lite mot skogen ifall jag skulle ta mig en liten tur men laggt ner det helt. Man måste rida över ett nyss avverkat område och jag vill inte bryta benen på Kelly. Man har ju ingen susning om vad som döljer sig under snön.

Nu hade vattenledningarna tinat i dag i alla fall med hjälp av värmefläkt, värmepistol och varma slingor. Jag mal som ett mantra nu "Bara fyra veckor till, bara fyra veckor till, bara fyra veckor till..." när det blir motigt på stallfronten.

Vi ska försöka få till ett stallmöte i helgen vi fyra nya "sambos". Hoppas det blir så.

-12 grader ute och massa snö. De vita plaststolparna halvligger p.g.a plogningen längs uppfarten till stallet. Det går bara en dm ovanför knäna på unghästen (hon är 170 + i mkh) så det är snälla hästar med respekt för tråden vi har :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 397
Senast: Askur
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
125 801
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 569
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 485
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp