FK - Utlåtande från arbetsgivaren

anhe

Trådstartare
Jag har fått hem någon typ av blankett där min arbetsgivare ska ge ett utlåtande om arbetssituationen. Men jag fattar inte riktigt hur jag/vi ska svara på bästa sätt. Min arbetsgivare har redan varit flexibel med arbetstider och arbetsuppgifter, så de har redan gjort en del. Jag vill ju inte få problem med min resterande sjukskrivning och bli utan ersättning för tiden efter 3 månader. Om man svarar ja på någon av frågorna, vad händer då, om man svarar nej på alla frågor, vad händer då?

Lite svårt att säga.
Men tanken från FK är väl att ta reda på om din arbetssituation kan anpassas ytterligare.
Om man svarar att anpassning kan göras, förväntar sig FK att det görs.
Om ytterligare anpassning inte kan göras - då beror konsekvensen antagligen på hur många dagar du varit sjukskriven.
Efter ett visst antal sjukskrivningsdagar jämförs man ju med öppna arbetsmarknaden även om man har en anställning så frågan är om du närmar dig eller överskridit den tidsgränsen.

Jag har fått hem någon typ av blankett där min arbetsgivare ska ge ett utlåtande om arbetssituationen. Men jag fattar inte riktigt hur jag/vi ska svara på bästa sätt. Min arbetsgivare har redan varit flexibel med arbetstider och arbetsuppgifter, så de har redan gjort en del. Jag vill ju inte få problem med min resterande sjukskrivning och bli utan ersättning för tiden efter 3 månader. Om man svarar ja på någon av frågorna, vad händer då, om man svarar nej på alla frågor, vad händer då?

Svara precis som det är ?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 246
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 896
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
16 253
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka