S

soma

Nu sitter jag här med en hög fläskben (avskurna från fläskkarré skivade i butik) och en drägglande hund som ligger vid diskbänken och väntar... :devil: vad göra?

1. Ge ett ben rått och frysa in resten? Färst kött och ben är toppen!
2. Frysa in alla. Aja baja inte äta rått fläskkött och ben?
3. Skär loss så mycket kött som möjligt och ger hunden rått. Kastar benen
4. Kasta alla. F är FARLIGT

Vad tycker du? :D
 
Sv: Fläskben

Jag har aldrig gett mina hundar ben ifrån gris. Vet inte varför, men jag har hört att de benen flisar sig lättare.
Rätt eller Fel? Vet ej.
 
Sv: Fläskben

Jag hade gett ett ben färskt och sedan fryst in resten till en annan dag.

F-Ben är inte farliga bara dom är råa, dom får inte vara tillagde på något sett, då flisar de sig.
 
Sv: Fläskben

Beror på hur benen är kapade, är kanterna mycket vassa skulle jag övervaka förtärandet.
Fö så skulle de få ett rått o resten frysas.

mvh
 
Sv: Fläskben

Han fick ett och jag frös in resten. Men till min förfäran käkade han upp allt... :confused: är det verkligen ok? Det var i och för sig ett litet ben och han har ju bajsat och så idag så allt verkar ok. Men man blir ju nojig att det ska fastna... Brukar ju ge märg och då äter han rent men inte ens försöka äta hela benet. Äter era hundar upp hela benet när ni ger mindre köttben?
 
Sv: Fläskben

Han fick ett och jag frös in resten. Men till min förfäran käkade han upp allt... :confused: är det verkligen ok? Det var i och för sig ett litet ben och han har ju bajsat och så idag så allt verkar ok. Men man blir ju nojig att det ska fastna... Brukar ju ge märg och då äter han rent men inte ens försöka äta hela benet. Äter era hundar upp hela benet när ni ger mindre köttben?

Japp, jag barfar min hund och där ingår det i kosten att äta mycket råa ben. Ben är jättenyttigt för dem!
Däremot kan man behöva se upp med mängden då vissa hundar blir rejält hårda i magen av det.
Har din hund inte det problemet så kör på.

Min hund smaskar till exempel gärna i sig ett helt nöt-revben, men han blir så satans hård i magen (vi snackar stenkonsistens), så jag brukar ransonera det lite, samt ge extra olja i käket den dagen för att smörja systemet lite. :laugh:
 
Sv: Fläskben

Han fick ett och jag frös in resten. Men till min förfäran käkade han upp allt... :confused: är det verkligen ok? Det var i och för sig ett litet ben och han har ju bajsat och så idag så allt verkar ok. Men man blir ju nojig att det ska fastna... Brukar ju ge märg och då äter han rent men inte ens försöka äta hela benet. Äter era hundar upp hela benet när ni ger mindre köttben?

Yes, var det inte det som var meningen? Min äter allt upp till tex nötrevben. Blir det så grovt som ett lårben ligger hon och småfilar mest.
 
Sv: Fläskben

Jag vet inte, jag trodde att han skulle ligga och gnaga lite på benet när köttet var slut och sen lämna det (som med märgen). Men han käkade upp hela på en gång - utan att tugga direkt mycket... så jag blev nojig. Men det kom ut utan problem så det är väl som det ska vara. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag och min mamma stod utanför mitt och pratade med en granne. Mammas basset hound var lös men blev inkallad att sitta vid hennes fötter...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 128
Senast: KisseNova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp