Flair under bomlös?

Sv: Flair under bomlös?

Hur menar du nu då? Flair, är inte det löstagbara luftstoppade bossor? Eller är jag vilse i pannkakan? :crazy:

Flair är ju ett luftsystem (bestående av luftkuddar) som installeras i bossorna istället för ull. Så jag blev också lite fundersam på hur TS menar. Har alla bomlösa bossor? Annars så går det ju inte, men de kanske de har? *totalt okunnig om bomlösa :p *

Menar du att du ska sätta in sånna i en padd under sadeln?

I så fall finns det en färdig pad från flair som heter korrector. Fungerar som alternativ när man inte vill installera i sadeln.

Är superbra! :love:

Gör det?? Måste jag kolla in..

Nej, alla bomlösa har inte bossor, jag antar att TS tänkte att man kunde använda Flair till de utan bossor då. I vanliga fall måste man ha en klumpig pad under för att efterlikna bossornas funktion.

Nu ska jag googla på Korrector.. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka