Fläta pannband

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 138
S

Stallflicka

:idea: Hur flätar man pannband på tränset.. så där som man brukade göra för länge sen tror jag.. ;) Skulle vara roligt att kunna.
Tpfh /Stallflicka

Sv: Fläta pannband

jag troor man bara lindar runt pannbandet med såna där plastband :p men jag har ine gjort det på jättelänge, så jag kan minnas helt fel.

Har inte gjort det på HMMM :angel: många, många år, men så här gör du, utgår från att du har ett slätt pannband. Ta 2 platta remsor, tyg eller plast tror att det går ca 50 cm till ett pannband. Du börjar med att knyta ihop banden i en ända. Fäst knuten på baksidan av pannbandet, låt den ena remsan gå rakt upp o den andra rakt ned.Den från toppen läggs framåt/nedåt över pannbandet, båda hänger nu nedåt, sedan tar du den nerifrån, lägger den över den som kommer uppifrån, fortsätt runt, vik bort den översta o lägg den ovanpå, sen jobbar du korsvis, det är alltid den rem som kommer överst som ska gå ett varv o läggas under. Inte vet jag om du blev klokare av det här, men prova :D

Såg en instruktion i nån "gammal" bok för länge sen.. men minns inte vilken

tack så mycket! det ska jag testa nån dag när jag får tid över .. *börjar leta plast eller tyg* :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
745
Senast: mysboll
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka