fläta pannband?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oseriös
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 14 916
Sv: fläta pannband?

Vad jag minns mest, förutom dom flätade pannbanden är att på 60- och 70-talet så var åtmindstånde ponnytränsen antingen utan nosgrimma eller med remontgrimma..
Dom STORA hästarna hade engelska nosgrimmor...

Sadelgjordarna var antingen i "brandslang" eller snören...

Tyglarna var antingen släta i läder eller släta i tyg....

Ponnyerna gick antigen barbacka eller med Lewa-sadlar...
Dom STORA hästarna hade manskap- eller officersadlar, eller Lewa om det var lektionshästar, Passier eller Stübben om det var privathästar....

Åtmindstånde var det så på den ridskolan JAG red på....

Det där låter som taget ur en Britta & Silver bok! ;):D

Hur gör ni ? :O
Jag har läst beskrivningen HUR LÄNGE SOM HELST !!
Men jag får inte till det :S

Kan någon förklara det lite bättre?

Har försökt i 3 timmar utan framgång. Gjorde det väldigt ofta när jag var mindre .. så jag behöver väll bara väcka minnet lite :)

Hur gör ni ? :O
Jag har läst beskrivningen HUR LÄNGE SOM HELST !!
Men jag får inte till det :S

Kan någon förklara det lite bättre?

Har försökt i 3 timmar utan framgång. Gjorde det väldigt ofta när jag var mindre .. så jag behöver väll bara väcka minnet lite :)

Kan bara hålla med! Kan någon förklara vad de gör i step 3-step -4
där ser det ut som om de vänder det "röda" bandet.

Bra film!

Själv kör jag den lata varianten. Väntar på att hööks ska få in sitt flätande pannband! Den har ju rosetter i ändarna, det gillar jag. :p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: mysboll
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 235
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka