Bukefalos 28 år!

Flaxfux/linfux

Fillifjonkan

Trådstartare
En av våra hästar är en väldigt röd flaxfux/linfux. Ni som har denna färgen på häst, vilken färg på utrustningen tycker ni hästen passar i?
Vi har brun sadel och träns och funderar att helt enkelt köra svart tävlingsschabrak eftersom hon är så röd. Vad tror ni om det?
 
Oxblod på alla läderprylar utom tömmarna som bör vara ljust beige för att ge intryck av tömlöst, och djuprött på vojlockar och schabrak, gärna med guldbroderi till tävling
 
Jag har svart läder och svart eller marinblått schabrak till min när vi ska vara fina. Svart är finast tycker jag, gillar inte när man har mycket färg på utrustningen på en så färgstark häst. Då vill jag att hästens färg ska få synas utan störning av andra färger som drar blicken till sig.
 
Svart tycker jag absolut inte att du ska ha, det passar ju varken till lädret eller hästen. Crème kommer bli jättesnyggt! Matcha kantbandet till dina kläder eller lädret.

Till vardags är de även fina i blått, turkost, brunt och grönt.
 
har du något foto?
annica
 
Svart tycker jag absolut inte att du ska ha, det passar ju varken till lädret eller hästen. Crème kommer bli jättesnyggt! Matcha kantbandet till dina kläder eller lädret.

Till vardags är de även fina i blått, turkost, brunt och grönt.
Ja!! Creme blir nog snyggt!!!!
 
alla ni med röda flaxfuxar, kan ni lägga in bild på era pållar med den färg på utrustningen ni tycker är snyggast?
 
Svart tycker jag absolut inte att du ska ha, det passar ju varken till lädret eller hästen. Crème kommer bli jättesnyggt! Matcha kantbandet till dina kläder eller lädret.

Till vardags är de även fina i blått, turkost, brunt och grönt.

Har du någon bild på din häst i cremefärgad schabrak mm?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
761
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 112
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 363
Senast: Puffindog
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 110
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp