Fleecetäcke's mönster

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solomato
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 334
S

solomato

Fleecetäcke\'s mönster

Tänkte försöka mig på att sy ett eget fleecetäcke. Är det någon som vet ngn sajt där det finns mallar? eller kan man köpa mönster i ngn butik? :idea:

Re: Fleecetäcke\'s mönster

Har du inget fleecetäcke du kan rita av då?

Skulle jag oxå vilja göra=) Men blir det inte billigare att köpa ett? kan ju få ett för 200kr. Kostar inte tyg och kantban mer??
fast iof så får man det ju pricis som man vill :d

Ta något annat täcke som sitter bra på samma sätt som du vill ha fleecetäcket och rita av.

Eller om du vill ha ett fleecetäcke med lite hals, sy det helt rektagulärt. Mät hur långt det behöver vara över hästen och längs sidan. Sätt tryckknappar i bogen och bensnören så fungerar det utmärkt. Det gjorde jag.

/Linda

Ja det lät ganska enkelt, och helt klart värt att pröva. Tack för tipsen! :rofl:

I en tidning som Panduro säljer fanns ett mönster för ca ½-1 år sedan. Dom blev jättebra.

Det blir inte billigare än att köpa färdiga täcken, MEN det blir (förhoppningsvis) roligare :).

Band och spännen kostar många gånger MINST lika mycket som den där billiga fleecen.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka