Bukefalos 28 år!

Fler än jag..

Kalaspinglan

Trådstartare
...som för dagbok över hundens aktiviteter?

Ända sedan han var valp har jag fört dagbok (varje dag) med anteckningar över vad vi gjort, ätit, om något varit annorlunda, om han varit duktig mm mm... Lite grand finns på vår hemsida, men tanken är enbart att ha för mig själv för att se vad vi egentligen har gjort. Det kan vara kul att titta tillbaks och se ibland.

Jag gjorde likadant när jag hade egen häst...

Fler än jag som för dagbok på det här sättet?
 
Sv: Fler än jag..

Nä, tyvärr. Önskar jag gjort det med hundarna. Hästarna har jag alltid skrivit träningsdagbok över varje dag år ut och år in. En av hästarna har jag en 14 årig dagbok. Den är ganska tjock. :angel:
 
Sv: Fler än jag..

Skriver rätt mycket dagbok själv, fast det mesta handlar om lagotton, labben, lagotton, de andra djuren, lagotton och ja.....ni förstår själva.
Jättekul att ta fram och läsa om den lilla pesten (lagotton) när hon var liten, mörkt brun, busade, bet, hoppade och studsade...jag vill ha tillbaka min lilla pestiga snutt - tiden går för fort :crazy: .

Dessutom har jag en pärm för lagottons alla papper, där det står utställningar (1 än så länge), kurser, löp, avmaskning osv.
 
Sv: Fler än jag..

Jag önskar att jag skrivit mer om hennes bravader. Det är åtminstone något man kan skratta åt såhär i efterhand.
 
Sv: Fler än jag..

jag för anteckningar över min hund....vad vi har tränat om han ätit bra om det e nått avikande osv.....
 
Sv: Fler än jag..

Nej, har aldrig tänkt tanken faktiskt.
Men jag skrev träningsdagbok när jag hade senaste hästen. Det kunde vara bra att kolla tillbaka om man misstänkte skador och så... plus att det var en "kul grej".
Men med hunden har det aldrig blivit. Skulle nog vara deprimerande att se hur många timmar man lägger ner jämfört med så lite resultat. :p *förlåt Boris* :D
 
Sv: Fler än jag..

Japp, fast i liten skala, har en SRRS-kalender med fina bilder som är hennes. Vad vi tränat, varit och omvårdnad som skett i stort sett. Hon äter ju samma varje dag så det är inte så mycket att tillägga där;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 331
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 557
Senast: MML
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 266
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp