Fler husvagnsfrågor.

Narcissa

Trådstartare
Kan ju inget om detta. Jag ska köpa en husvagn att ha till hundutställningar.
Hur fungerar det med tex kylskåp? Är det speciella kylskåp man sätter in eller hur fungerar det? Jag är inte intresserad av att där ska vara toalett mm. Hur gör man med vatten?
HUR fungerar det med husvagn egentligen? O_o:D
 
Sv: Fler husvagnsfrågor.

Som jag minns det fran Sverige och som det ar har har man inget val att saga nej till toalett.;) Kylskapen gar bade pa gas och el for att kunna ga aven nar man inte ar uppkopplad. Vatten kan man fylla i en stor tank under husvagnen sa man har med sig nar man inte ar uppkopplad.

Jag kopte husvagn for att ha vid hundtavlingar. Det har funkat super bra. Bade hund och jag trivs utmarkt att ha vart eget "home away from home" med oss nar vi ar ute.
 
Sv: Fler husvagnsfrågor.

Kolla om du har någon affär i närheten som säljer husvagnar. De brukar ha vagnar uppställda som man kan gå in i och kolla runt, broschyrer, säljare som kan visa etc. Så får du lite mer uppfattning om de olika modeller/inredning som finns.
 
Sv: Fler husvagnsfrågor.

Du kan koppla en elkabel till din husvagn och få ström till eluttagen i vagnen så du kan köra kylskåp, TV, vattenpump, värme mm på el.

När vagnen inte har tillgång till el kan kylskåp och värme gå på gasol. Vatten får du från en vattentank. Den kan vara inbyggd i vagnen som en bensintank på en bil, så att du fyller på vatten genom att öppna ett lock i ytterväggen på vagnen. Eller du kan ha stora dunkar stående i vagnens tvättutrymme. En vattenpump pumpar vattnet från dunken/tanken ut i vagnens vattenledningar så det kommer vatten när du vrider på kranen. Avloppsvattnet rinner ut i en tank eller vattenlunga som du tömmer med jämna mellanrum. Eftersom rent vatten måste bäras till vagnen och smutsigt därifrån förstår du själv att man sparar vatten så mycket som möjligt genom att t ex diska i gemensamma utrymmen på campingplatser.

Toalett kan finnas - men du behöver inte använda den. Används den måste den tömmas och göras ren. Se ovan angående avlopp. Det finns inga krav att det måste finnas toalett. Men kan vara skönt om man vaknar på natten. Vi hade inte toa i någon av våra vagnar. Finns toa är det oftast en kemtoa eller liknande.
 
Sv: Fler husvagnsfrågor.

Kolla så det verkligen finns elpatron, inte alla har det.
Sen hade jag fuktmätt den innan ev köp.
Desto "bättre" vagn, högre kvalite och mer vinterbonad gör ofta att det är större fuktrisk i väggarna än en sommarvagn med enklare väggar. Iaf på de äldre vagnarna. Sen ta reda på så inte husvagnen är för tung för din bil eller ditt körkort. Kylskåpen är ju avsedda för husvagn och är ju inget man behöver köpa till om det inte är sönder. De är ju dessutom rätt dyra.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 009
Senast: __sofia__
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp