paradiset
Trådstartare
Jag har av och till ( mer till
) haft undulater och tagit kullar på dem sedan 1996 när vi fick mammas ex undulater. Nu efter en paus fick jag en upphittad tam undulathane av en väninnan i mogen men okänd ålder. Han var dock så ensam och parade sig med sin gren så han fick en hona som nu är 5 mån gammal! De ska dessutom inte bo själva enligt lag! Hanen är tror jag en ljusgrön spangle ev gråvinge? och honan är gråvit standard och danskbrokad?
Honan är inte tam så hon kommer till en men kan landa på huvudet om hanen är där och sitter gärna på sin orange pinne tillbaka till sin bur och så. Biter inte lika hårt länge om man måste hålla henne och är orädd för händer utanför sin bur och så och det räcker för mig. Hanen är jättetam, ska äta smöret från alla smörgåsar och uppvktar allt blankt han ser som kastruller och dylikt i brist på speglar
Honan är inte tam så hon kommer till en men kan landa på huvudet om hanen är där och sitter gärna på sin orange pinne tillbaka till sin bur och så. Biter inte lika hårt länge om man måste hålla henne och är orädd för händer utanför sin bur och så och det räcker för mig. Hanen är jättetam, ska äta smöret från alla smörgåsar och uppvktar allt blankt han ser som kastruller och dylikt i brist på speglar