Flera kullar i magen?

eldione

Trådstartare
Hörde att kaniner skulle kunna samla på sig flera kullar i magen på en gång, så att hon har flera befruktade ägg som inte börjar växa förrän en av kullarna är född. Så att en hona kan få upp till två kullar till utan att ha gått med hanen efter första.
Stämmer detta? :crazy:

Sv: Flera kullar i magen?

Ja det stämmer men är egentligen inte normalt. Det kan bli hormonproblem då. Varför de kan det är för att de har 2 livmödrar, normalt sett kan de ju få ungar varje mån och då används varje varannan gång så ena får vila.

Väldigt ovanligt kan jag tillägga.

Sv: Flera kullar i magen?

Okej, för på hon som pratade verkade det som om det alltid var så :p Men nu vet jag, tack :)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Svartkatt
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 570
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 064
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka