Bukefalos 28 år!

Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men dra mig baklänges!! :eek: Att dom ens kommer på tanken! Blir irriterad bara av att läsa artikel, hade jag varit den som kommit på dom hade det nog blivit redigt med smisk. :grin:

Enl en kommentar är det ju inte det ju inte först gången de gör nåt likande heller...
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Polisanmälningar verkar vara på modet inom hästvärlden men detta tar ju priset,anmäla två barn under 10 år!

Man tar sig för pannan och lider med poliserna som måste lägga sina knappa resurser på dylikt vansinne.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Helt rätt gjort att polisanmäla! Gör man sådana tilltag är det lika bra att markera hårt att det är väldigt, väldigt fel!

Börja jaga runt hästar i en hage kan ju leda till skador, tex att ngn kuse stirrar upp sig och springer genom staketet.
Och tänk om det var en oinriden unghäst ung- :devil: försökte ta en ridtur på? Den kan ju få problem resten av livet!

Nej fram för mer kurage som detta! Så kanske vi kan kväsa dylika fasoner innan det händer en olycka! För ungarna själva kunde ju skadat sig också. Djurkunnande försvinner ju mer och mer i samhället tyvärr, då måste man ju som djurägare kunna värja sig mot dylika attacker.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men dra mig baklänges!! :eek: Att dom ens kommer på tanken! Blir irriterad bara av att läsa artikel, hade jag varit den som kommit på dom hade det nog blivit redigt med smisk. :grin:


Ja, det hade ju säkert hjälpt! :crazy: Man kanske ska titta "bortanför talltopparna"!? Något som även ridklubben borde göra, det är föräldrarna som brister i första hand. Med det inte sagt att barnen inte ska få en ordentlig åthutning för det som de gjorde, men att polisanmäla! Vilken typ av barn är det som gör något liknande tro!? Minns liknande barn från det jag själv var liten och även när mina barn var mindre. Man bör angripa ett problem från rätt håll anser jag. Om barn i 7-8 års-åldern gör något liknande så bottnar det ju i betydligt mer.

Kicki :laugh:
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Nej fram för mer kurage som detta! Så kanske vi kan kväsa dylika fasoner innan det händer en olycka! För ungarna själva kunde ju skadat sig också. Djurkunnande försvinner ju mer och mer i samhället tyvärr, då måste man ju som djurägare kunna värja sig mot dylika attacker.


Tycker inte att det är kurage alls, bara att ifrånsäga sig sitt ansvar som vuxen. Skulle några barn, så små, uppföra sig så här på vår gård så inte skulle jag polisanmäla. Finns bättre sätt att gå tillväga, isynnerhet om man vill öka djurkunnandet ute i världen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Huh...vad arg man skulle bli om det hände med ens egen häst...
Tanken slår en ibland då mitt sto står på privatdelen på en gård där det är ridskola...Hade det hänt flickorna något hade säkerligen ridklubben och hästägaren fått skit för det...Tror att det var ett bra sätt att lära flickorna och deras föräldrar en läxa. Tror knappast att polisen lägger ner några resurser på detta men det visste nog anmälaren om och det var nog inte tanken med det heller...
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Jag håller med, så små barn kan inte förväntas fatta vad det dom gör kan få för konsekvenser. Det finns bättre sätt än att sätta polisen på dom.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Ja, det hade ju säkert hjälpt! :crazy: Man kanske ska titta "bortanför talltopparna"!? Något som även ridklubben borde göra, det är föräldrarna som brister i första hand. Med det inte sagt att barnen inte ska få en ordentlig åthutning för det som de gjorde, men att polisanmäla!


Men en polisanmälan är väl den vägen man tar för att få ett snack med socialen?
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Det med smisk var mer ett uttryck än bokstavlig beskrivning. :grin:
Men hade jag kommit på två snorungar ifärd med att sticka ut med nån av våra hästar så hade jag nog handgripligen förpassat dom därifrån. Vill man kalla det misshandel så visst...
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men inte alla människor tar till sig lärdom och ett vänligt sätt.
Senast nu på förmiddagsfikat berättade en kollega att han fick höra "j-a gubbe" mm när han frågade vad en unge höll på med när ungen förstörde cyklar utanför hamburgerkedjan Max.
Så är det gräsliga ungar, av ngn anledning "förstörda" eller skadade, då hjälper inte vänlighet.

Mindre allvarligt än tjuvridning hade jag dock inte polisanmält utan försökt tala till rätta i stället. Tex sådana som tycker det är kul att försöka skrämma hästar när man rider.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Jag tror inte att en polisanmälan har så stor önskvärd verkan, varför kontaktat man inte föräldrarna till dessa barn istället som första alternativ.
Man gnölar över att samhället uppfostrar barnen, här ger man ju ansvaret till samhället när det rätteligen borde var vårdnadshavaren som ska informeras. Om detta visat sig resultatlöst, då har jag försåelse för en anmälan men dock inte som första alternativ.

Som ridklubb uppvisar man ett ganska dåligt pedagogiskt uppförande, det är ju i mina ögon ingen bra merit.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men en polisanmälan är väl den vägen man tar för att få ett snack med socialen?

Tycker inte att socialen i detta läget heller bör kopplas in. Ett ordentligt snack med föräldrarna och ett lagom straff enligt överenskommelse räcker. Sedan efter det kan ju barn och föräldrar få komma till ridskolan och lära sig hästvett i största allmänhet. Då har man ju uppnått någonting varaktigt och bra åxå.

Kicki :laugh:
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men inte alla människor tar till sig lärdom och ett vänligt sätt.

Det är sant! Men det finns ju många sätt att bestraffa en händelse, samt att barn bör ju få den chansen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

.
Man gnölar över att samhället uppfostrar barnen, här ger man ju ansvaret till samhället när det rätteligen borde var vårdnadshavaren som ska informeras. Om detta visat sig resultatlöst, då har jag försåelse för en anmälan men dock inte som första alternativ.

Som ridklubb uppvisar man ett ganska dåligt pedagogiskt uppförande, det är ju i mina ögon ingen bra merit.

Håller fullständigt med! :bow:

Kicki :laugh:
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Men en polisanmälan är väl den vägen man tar för att få ett snack med socialen?

Socialen gör inget åt det om det int kommit in en eller fler anmälningar på samma barn,dom är mindre åriga men man hoppas ju att socialen hör av sig om det hänt samma/andra saker,så att det kan bli ordning i detta sammhälle.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Socialen gör inget åt det om det int kommit in en eller fler anmälningar på samma barn,dom är mindre åriga men man hoppas ju att socialen hör av sig om det hänt samma/andra saker,så att det kan bli ordning i detta sammhälle.


Men nu har det ju kommit in en anmälan.
 
Sv: Flickor anmälda av Härnösands ridklubb

Delvis kl..

Det framgår ju inte av artikeln om föräldrarna är kontaktade innan.. informationen som framkommer är ju väldigt knapphändig och jornalister vill ju gärna få det att låta dramatiskt.. jag menar överskriften... "Flickor anmälda av Härnösands ridklubb" går det äns att anmäla minderåriga? det är nog snarare händelsen i sig eller föräldrarna som är anmälda.

Jag kan mycket väl förstå en anmälan, alla föräldrar är tyvärr inte heller guds bästa barn... de har kanske försökt prata med dem utan resultat, vad vet vi? något måste ju klubben göra och en anmälan borde ju visa att detta är oacceptabelt, sen så har jag svårt att tro att polisen kommer lägga så mycket energi på detta, men det kan nog vara ett bra skrämselskott..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 197
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Hästnyheter Bodens ridklubb har varit avtalslösa i två år. Klubben bedriver bland annat ungdomsverksamhet, tävlingsverksamhet och verksamhet för...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSD) Före detta ordföranden i Bodens ridklubb, Leif Björklund, vill att kommunen ser över klubbens verksamhet snarast möjligt. En...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp