Flugfanskap

Min med väldigt mycket rosa i ansiktet smörjs med spf 50 och får flugmedel även i ansiktet (pannan, nosrygg och ganascher).
Sen har hon hööks flughuva med nät över mulen.
Och såklart smörja hon med aleovera och återfuktande creme på kvällen ^_^.

Hon är duktig på att ta av flughuvor men den från hööks har fått sitta kvar, min fux drog av de flesta flughuvor och fick skav av allt! Men denna har fått sitta kvar på alla och inte gett minsta lilla skav :).

Har bara Rambo huvorna med båge men dom verkar inte finnas kvar eller? Kanske pga vamoose medlet. Annars kanske flugpannband hjälper?

@Equilina smörjde med solskyddsfaktor 100 på min med rosa mule. Hjälpte men det är bäst om man kan smörja minst 2 gr per dag vilket kanske inte är så lätt om man jobbar borta under dagen..

De ska komma tillbaka, de med båge, men utan vamoose

Rambos huva med båge är det enda som funkar på min med, men jag fick modifiera den för att den skulle bli godkänd. Klippt bort öronen och tagit av nosflärpen. Då får den sitta kvar, allt annat jag har testat har varit av nästa gång jag kommit...

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 878
Senast: Bullen22
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 483
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka