Flughalsband

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Blossom7
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 186
B

Blossom7

Hej
När jag var och shopade lite härom dagen så såg jag att dom sålde ett flughalsband till häst.
Placerades på halsen/nacken. Såg ut som ett hund halsband. Luktade tydligen illa vilket skulle avskräcka flugor m,m

Är det någon som provat detta funkar det?
Luktar det väldigt illa.
Verkar hästarna besvärade av att ha detta på sig?

Kostade inte så mycket så jag funderar på om det är värt att prova.

Sv: Flughalsband

Det har jag aldrig sett. Vore ju kul om det funkade

Sånt där har våra grannar på sina hästar som är extremt knott/mygg/flugkänsliga. Hästarna verkar iaf inte besvärade av dom, men om det fungerar vet jag inte :p

Jag såg nyligen något liknande men det var band att sätta runt benen, ungefär dom reflexer. Skulle hålla knott, flugor mm borta. Undrar också om de funkar:confused: . Kostade ganska mycket (350 kr) för ett set om fyra stycken. Men hjälper de så vore det kanske något att investera i..

Blossom7 skrev:
Hej
När jag var och shopade lite härom dagen så såg jag att dom sålde ett flughalsband till häst.
Placerades på halsen/nacken. Såg ut som ett hund halsband. Luktade tydligen illa vilket skulle avskräcka flugor m,m

Är det någon som provat detta funkar det?
Luktar det väldigt illa.
Verkar hästarna besvärade av att ha detta på sig?

Kostade inte så mycket så jag funderar på om det är värt att prova.

vart såg du detta????

:idea:

Jag har/ hade ett halsband.
Funkade skitbra för att hålla allt runtikring huvudet borta.

Hästen kan normalt sett inte vara utan sin mössa ngn längre stund, men det funkade utan.

Man kan köpa ett sett om 4 benband o ett halsband o ska hålla i 2-4 mån.

verkar hästen tycka att halsbandet är ok?
Luktar det mycket?

?????

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 743
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 192
Senast: Bee
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka