Flughuvor som INTE skaver?

Sv: Flughuvor som INTE skaver?

Har precis samma problem med min känsliga dam och det är bara Aussie modellen från Hööks som funkar på henne. Den är gjord i supermjukt lycra material. Dessutom är det den enda huvan hon inte lyckas klia av sig

bole har en huva som jag använder mig av till min känsliga dam. Elastisk flughuva tror jag den heter. Finns på deras hemsida.:) Lycka till!

*kl*
Lycrahuvan hos Hööks borde funka, jag har deras förra och den skaver inte.

Bucashuvan skaver inte på min häst heller.

Men en viktig sak är ju att byta huva ibland, så att man använder ett par olika = det nöter inte på exakt samma ställen hela tiden. Samt att huvan är REN! Har hästen samma huva dygnet runt i typ en vecka eller så så är det klart det börjar skava - den blir ju smutsig!! :idea:

Vet inte om detta klassas som reklam, men GeKås har en kopia på Aussie modellen för mindre än halva priset. Ganska små i storlekarna, men för övrigt helt ok.

jag har en från hööks,den marinblåa med beiget i mitten,den funkar jätte bra på mina!

medryttarhästen har en lycrahuva från hööks. den vita, har även haft den tidigare (ljusblå) som också funkade jättebra!
inget skav, trots att hon har den hela sommaren.

Jag har beställt ett boett, både huva och eksemtäcke. Hoppas det kommer innan helgen. Det hoppas jag inte skaver. Allt annat i flughuve väg skaver på min arab. Flugpannband kan jag inte ha för då tar hon av sej grimman och den måste hon ju ha så jag kan fånga henne :angel:

Är det någon som har den vita huvan från Hööks? Hur är kvaliteten?

Den ser lite ut som Aussie men som sagt den är vit.

titta två inlägg upp ;)

medryttarhästen har som sagt den. tror hon fick den förra sommaren och hade den under flugsäsongen då, och har haft den ett par veckor nu. tycker det är riktigt bra kvalitet för det priset, den håller fint, dragkedjan har inte varit några konstigheter med och kardborren fäster fortfarande. och då används den rätt mycket.

Jag har en häst som alltid får skav av typ allting, men den här masken som jag har är verkligen super! Hittar den på hööks.
http://www.hooks.se och sök på Flugmask Sedan så tar du den första för 129 :- (har alltid haft det priset)
Den är verkligen super och min häst är vldigt känslig i öronen, så det hårr flugorna borta också :)

Ser man bra igenom det nätet också? På den med beigt nät.

Bucas huvan funkar perfekt på mina 2 skav hästar, rekomenderar varmt!

Håller med. Har bara Bucas, och även väääldigt skavkänsliga har kunnat ha dem utan problem. Är noga med att tvätta dem med jämna mellanrum dock, och tar av vid regn.

Liknande trådar

Hästvård Hoppas jag postat rätt, vet inte riktigt om det skulle vara under hantering eller vård. Min 4 åriga Frieserkille är jättekänslig på...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Twihard
·
Utrustning Vi har en häst som är så extremt känslig när något ligger emot skinnet och han får i princip skav om han har grimma på sej i hagen eller...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Zog
·
S
Utrustning Jag har tre pållar, som jag gärna vill ha flughuvor på, eftersom skogen i hagen gör att flugor, bromsar & mygg kryllar runt dom 24 h om...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Patience_ox
·
Hästvård Ja inte jag alltså utan hästen :crazy:. Hästen är extremt snäll att sätta flugskydd på, det är bara att traska ut i hagen och dra på det...
Svar
10
· Visningar
1 267
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka