Sv: Flugmedel

Jag hade switch på min arab en gång i tiden och det fungerade, inga utslag. Men jag det är väl från häst till häst vilka som tål det, oavsett ras. Jag har faktiskt det på min tävlingshäst men tar inget vid sadelläget. Har inte några jättemängder på heller.

Beckolja är det första som rinner ut när man gör trätjära, en ren naturprodukt, och när man använder den så tar man väldigt lite eller blandar ut den med något annat naturmedel mot insekter.
Och dessutom så luktar det gott...

Använder Näckens Myggmedel samt Näckens Broms Broms.. har fungerat bra på mina hästar

Jag brukar blanda 1/3 äppelcidervinäger med 2/3 vatten och spraya på hästen.
Funkar bra mot mygg.

Liknande trådar

Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 754
Senast: lil-sis
·
Hästvård Häromveckan var jag med om nåt som skakade om mig rätt ordentligt. Brukar ta in mina hästar en stund på dagen för att gå igenom dom, ge... 2
Svar
21
· Visningar
4 498
Senast: Piraja
·
Hästvård Vilket medel använder ni på era hästar om somrarna? Ni som rider alltså, det får inte vara nåt giftigt som tex Switch som man inte ska... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 149
L
Hästmänniskan Hoppas jag har lagt denna tråd i rätt forum, men annars får moderator flytta den :) Jag har min foderhäst tillsammans med min syrras...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka