flugor..blir knäpp på dom snart

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 082
U

Uddatyp

alltså de måste finnas något man kan göra åt alla dessa flugor, dom bits och dom gör min häst helt galen.

han är helt lugn när vi kommer in i stallet o står lugnt o halvsover men sen börjar alla flugor att komma efterhand och han blir helt galen, går runt på gången och sparkar åt alla håll o försöker klia bort dom och får allmän halvpanik av dom.
dom biter på mej också ibland, så ja har endå full förståelse att han blir irriterad.
Fick gå ut för att linda hästen idag för där är dom inte och där står han helt stilla utan att röra sej så ja kan linda utan att bli nersparkad.

finns de någonting man kan ta på hästen som gör att dom försvinner? nånting måste finnas..kan ja inte vara i stallet längre nästan.

Sv: flugor..blir knäpp på dom snart

Kolla om knottmedel som man använder på somrarna kan hjälpa mot flugor. Sätt upp klistriga flugfångare också som kan fånga kräken.

Usch vad jobbigt, själv har vi väldigt lite flugor, men hos en kompis till mig 1,5 mil bort ha sånna där små blodsugande små otäckingar som biter sönder hennes hästar i bringan, vet att hon köper flugmedlet Fly Star från lantmännen som biter mot dessa små otäckingar.

Hittade en gammal tråd om just det medlet här:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=581499

Oj, såg att det inte va så mkt skrivet där

flugfångare finns...knottmedel ska ja testa..kan ju faktiskt funka, sen måste ja väl antagligen köpa ett heltäckande flugtäcke också tills hovis kommer.
flystar ska jag me testa att köpa..

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 325
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 647
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur