flugtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare trasdokkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 895
T

trasdokkan

hej!
jag tänkte köpa flugtäcke till pållan, så jag undrar helt enkelt; vilket har ni bäst erfarenheter av? (:

Sv: flugtäcke

Jag har Börjes billigaste flugtäcke (Fly Away, ca 500:-), och jag är nöjd med det.

Det sitter bra och är hållbart. Nu är ju inte min häst någon känd täckesmarodör iofs, men hon rullar sig ju och så... ;)

De enda nackdelen är att halsen är väldigt kort så där skyddar det inte så mycket. Men har man inte en häst med jätteproblem av insekter så spelar det inte så stor roll, det skyddar ju resten av hästen.

Jag har det bara för att hon (och jag...) ska slippa kletiga flugmedel emellanåt.

Senast ändrad:

Jag har också Börjes billigaste och är mycket nöjd med den.
Jag prövade först Hööks bruna TM....
Efter 3 dagar hade hon sådana skavsår på bakbenen efter spännena att vätskan från såren rann nerför bakbenen.....

mina hästar har alltid haft horsewares rambo flybuster (tror jag det heter), ett grönt, jättebra. har fungerat kanon!

Har ett Bucas till min pålle och det har funkat väldigt bra. Han har haft det i två somrar i rad och det ser fortfarande ut som nytt.

Kompisen köpte hööks flugtäcke (ett grått) och det var verkligen värdelöst. Spännena gick upp så hon var tvungen att tejpa dem varje dag så hästen inte skulle tappa täcket i hagen. Dessutom var passformen usel och kvaliteten på tyget rätt dålig.

Bucas Buzz Off!

aJag har provat nästan alla märken, och detta och Ruff Tuff (finns/fanns hos www.lillhastenistav.se) är bäst. Hööks gick sönder på en VECKA, Ruff Tuff har jag inte använt länge mend et är hållbart nät, Bucas står sig många år om de inte fastnar med det. Horseware Rambos är för stelt nät och ger skav.

Så Bucas Buzz Off rekommenderar jag efter fyra års erfarenheter av olika märken (inkl eksemtäcken)

Menar du den gamla Rambomodellen (flybuster)? Rambo Dustbuster har jag uppfattat som mjukt och elastiskt. Bara undrar eftersom jag är inne på att köpa ett dustbuster till sommarn, men hästen är en riktigt skavis.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
671
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden