Flugtäcken med lång hals!

Ms_Antrop

Trådstartare
Nu vill jag ha tips på flugtäcken med lång hals som inte glider upp när hästen betar :p
Jag har just nu ett Rambo Sweetitch, :love: men det blir lite för varmt under allra varmaste tiden på sommaren och ett Källquist Protector, som sitter skitbra och inte är för varmt, men jag vill ha fler täcken, så att man har att byta med när man ska tvätta :p

Alltså vill jag ha ett täcke som: är ganska tunnt (inte för kraftigt tyg, som Rambo-täcket), har lååång hals, magplatta och stor svanslapp!

Har ni några tips? Mark Todd-täcket har jag kikat lite på, och det ser ut att uppfylla mina krav... Några fler? :D

Sv: Flugtäcken med lång hals!

Finns inga som sitter lika bra som HW Sweet itch enligt mig! Jag har inte hittat några iaf.... Jag fick dock ta en stl större för att få plats med nacken. Har inte haft problem med att det blir för varmt, men min häst är iofs den frusna sorten.

Mark Todd täcket har jag också och det är betydligt varmare! Så det kan du stryka.... Annars är det bra, och det har magplatta vilket jag saknar på HW.

Av dom tunnare nättäckena har jag inte hittat ett enda som har tillräckligt lång/stadig hals tyvärr.

Sv: Flugtäcken med lång hals!

Jag har också en strl större på Sweetitch, tog det för att vara säker på att halsen skulle vara tillräcklig. Synd att MT var varmt, det funkar inte riktigt för min, han svettas så himla lätt :crazy:

Fattar inte varför man inte gör längre och bättre halsar på flugtäckena!

Liknande trådar

Utrustning Min häst har behov av flug-/insektstäcke. Under sommaren har jag haft ett Rambo Protector till honom och det har suttit bra och skyddat...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: Wembley
·
Utrustning Vad finns det för flugtäcken som har lång hals? Jag vill att täcket ska täcka hela halsen när hästen betar. Min häst har ganska lång...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: rosenknopp
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med... 2
Svar
29
· Visningar
2 903
Senast: Wembley
·
Utrustning Jag känner bara till HW men de har inte direkt täcket jag söker så nu vill jag gärna ha hjälp! Följande önskas: * LÄTT täcke med... 2
Svar
23
· Visningar
3 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka