Bukefalos 28 år!

Flyga med småbarn

misan

Trådstartare
Jag ska flyga, inrikes, med knappt 8-månaderskillen imorgon. Tur han inte är lika nervös som mamma ;-)
Dum fråga kanske, men visst måste man kunna få varmvatten av nån snäll flygvärdinna? Jag vill ju gärna ge honom välling vid start och landning så han slipper få lock för öronen. Eller har någon andra saker man ska tänka på eller så? I vanliga fall sover han den tiden, på fm, så jag hoppas verkligen han slappnar av och somnar, annars blir det nog gallskrik av trötthet istället..
 
Sv: Flyga med småbarn

Du kan ju annars ta med dig varmvatten i en termos så slipper du förlita dig på flygvärdinnorna.

Man får ta med med kokat vatten i termos som ska användas till välling på flyget.
 
Sv: Flyga med småbarn

Får man?! Jag trodde det va noga med 1 dl vätska, och tänkte att det räcker ju inte. Får man ta med färdigblandad välling, såna 2 dl tetrapack alltså?
Ute i sista sekunden men jag bara tog för givet att man inte fick ta med.
 
Sv: Flyga med småbarn

Flytande barnmat är undantagen vätskereglerna.
 
Sv: Flyga med småbarn

Tänk på att det inte går att värma färdig välling på planet.

Räkna inte med att någon kan komma med varmt vatten innan flygningen ens är startad. De har nog en hel del att göra innan start.

Jag brukar ta med en liten termos med vatten. Flyger man från Arlanda kan man annars värma vatten på tex Max och sen hälla i termos.
 
Sv: Flyga med småbarn

För mig har det aldrig varit något problem att värma tetra välling på flyget eller få vatten till välling. Bara fråga flygvärdinnorna om hjälp! För mig har istället problemet varit att fröken inte velat ha tetra välling. Den brukar lukta så konstigt!
 
Sv: Flyga med småbarn

Hur har de värmt och har de gjort det innan start? Jag har frågat på inrikes flygning en gång för att slippa ta med eget vatten och det gick inte sa de.
 
Sv: Flyga med småbarn

Det var inga bekymmer alls att flyga med lillen! Jag gav lite burkmat vid starten, och fick sedan varmt vatten¨på flyget till vällingen. Men då var vi redan i luften så vet inte om det hade gått att få innan start.
Funderar på hur jag ska göra på tillbakaresan, det blir sen kväll vi flyger så han brukar sova den tiden, så det är nog säkrast att fixa välling så han slappnar av o förhoppningsvis sover en stund iaf. Termos vore nog ingen dum idé eller så gör jag helt enkelt likadant. Tetravälling brukar funka så det vore ju också smidigt.
 
Sv: Flyga med småbarn

Gör iordning vällingen på flygplatsen lite för varm och sätt en socka (finns speciella på barnaffärerna för att hålla värmen) men jag har nöjt mig med en vanlig socka och folie om det blir länge det ska hållas varmt. Bara att plocka fram när planet lyfter!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
27 808
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 122
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Har en längre tid varit förkyld och haft problem med bihålorna och öronen. Var till läkare i torsdags som konstaterade att det inte var...
Svar
19
· Visningar
11 658
Senast: Libra
·
Hundhälsa Hej! Detta är min första valp och jag har massa prestationsångest. Så här behövs massa valpråd från kunniga hundmänniskor :-) Det är...
Svar
8
· Visningar
4 895
Senast: siba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp