Flyinge,Plönninge,Bollerup,Ingelstorp!

Vita_N_6520

Trådstartare
Är det någon som vet vad man behöver för poäng i betyget för att komma in på dessa?
Vad kan man bli efteråt?
Ni får gärna berätta lite oxå! Jag har inet en aning om vad jag ska välja. Vet inte ens om jag ska välja nåt som har med hästar att göra! Jag får verkligen beslutsångest.
Jag vet vad jag ska söka i tredje men inte första o andra!!!
Ni får gärna tipsa mej om fler gymnasium!!!!!!! Om hästar o djur eller bara vad som helst!!!!!

////Louise :bump: :)
 
Betyg

när jag kom in i år var gränsen 255 p på natur-hästhållning och något lägre på samhälle-häst, jag går på den underbara skolan BOLLERUP!!!!!! :bump:
 
155 poäng! E du inte klok???? :eek:
Jag skulle ALDRIG få ihop så mycke poäng.
Hade 180 i höstas, sänkt ett men förhoppningsvis höjt nåra oxå :D
Usch. JAg har fortfarande dåligt samvete för mitt samhäll prov! Jag fick långt under VG gränsen :mad:

////Louise o Sofia :bump:
 
Mm, det stämmer, Bollerups intagningspoäng ligger runt 235-255. Det är ju en välkänd skola.
Men många naturbruksgymnasier har lägre poäng, och det finns många! Gå in på naturbruk.org - "Sök utbildning och skola", väldigt bra förteckning!
Lycka till! /Linnea
 
Jag har gått på ingelstorp och tja, intagningspoängen är nog inte allt för höga. Det året jag gick hade dom riksintag så vår klass kom från hela sverige-då var det i och för sig ganska mycket högre intagningspoäng än vad jag kan tänka mig att det är idag... Vi hade det gamla betygssystemet 1-5 så jag kan inte riktigt jämföra med dagens system.

Vet inte riktigt om jag kan rekommendera ingelstorp heller som häst skola. Det enda jag ser som fördel jäntemot Bollerup är att schemat har en vettigare uppbyggnad. Och är man dessutom travintresserad finns det en kurs på 250p trav. Är man däremot ridintresserad läser man 125p dressyr och 125p hoppning. Man har ridning en gång i veckan i både ettan och tvåan men två gånger i veckan i trean. Man har också ganska mycket stalltjänst och läser mycket intressanta hästämnen.
Nu är det över 2 år sen jag gick utt så vissa förändringar kan ju ha skett-men inte den förändring som borde-alltså byte av ridlärare...
 
:smirk: :smirk: :bump: :) :rofl:På plönninge ska du MINST ha 235p för att vara HELT HELT säker på att komma in där!!...
Alltså på ridsport hopp/dressyr.
Men det finns en till linje som det bara ska vara 190p och den heter hästhållning, man rider like mycket och har samma tränar med mera....men jag kom inte ihåg vad skillnaden var?...tihi..men de är väldigt lika, Kjam mé :rofl: :rofl:
 
Skillnaden är att du kör mer på hästhållning, när man går ridsport får man i princip bara prova ett par gånger.
 
intagningspoängen på flyinge slutade på 260p... jag går på strömsholm och det rekomenderar jag!! hade 235 och kom in här!!! :rofl:
 
jag vet inte vad jag ska välja för linje, men jag vill gå på bollerup.....
 
nee jag går på berga nu, men börjar ångra det lite.. håller inte på NÅGOT med hästarna förns till påsk :cry:
 
Haha jaa de va ju lite svar här :p
Men ja går iaf inget vv dem utan ja går på valstadskolan...
HAde tänkt gå sjöfart ett tag men då va ja tvungen o flytta 3 timmar härifrån plus fixa ögonen för man ska ha bra syn :crazy:
Menmen jag går ju på valstad o de e underbart! :idea:
O så är alla mina kompisar inärheten oxå.

Min polare började på strömsholm nu i höst men hon trivdes inte så hon hoppa av.
Nu går ho oxå valstad o där trivs hon såklart ;)
 
Sv: Flyinge,Plönninge,Bollerup,Ingelstorp!

Hej min kompis kom in på bollerup med 175 poäng.
 
Sv: Flyinge,Plönninge,Bollerup,Ingelstorp!

Hej jag ska själv söka till ett hästgymnasium men jag tar berga naturbruksgymnasium i stockholm som första val och bollerup som andra val och min kompis kom in på bollerup med 175 poäng.
 
Sv: Flyinge,Plönninge,Bollerup,Ingelstorp!

Guud vad jag blev förvånad att Vita_N_6520 var så ung!!

Innan jag upptäckte att tråden är 6,5 år gammal:grin::D
 

Liknande trådar

Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 505
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 352
Senast: ameo
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 523
Senast: Jealle
·
Hästmänniskan Än sålänge är det ett år kvar tills jag ska söka, men gillar att vara i god tid;) Har hittat tre gymnasium som jag är intresserad av...
Svar
3
· Visningar
3 230
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp