Flytta eller inte?

Det är för övrigt inte jag som propsat på att vi ska göra allt själva. Snarare tvärt om.
 
Fast han är väl fortfarande en vuxen människa som får ta ansvar för sitt eget liv och sina egna val? Ska du kräva att han VET om han blir lyckligare i annat boende?
Ska jag ge upp mitt drömliv och följa med så ja, då behöver jag veta att han kommer må bättre där. Ser inte hur två mycket olyckliga människor skulle göra något bättre för någon.
 
Visst är det så.
Men lite märkligt att jämföra en övergående depression med ett svårt handikapp bara för att du inte gillar att renovera.
Fast om det nu rör sig om att han är bipolär så kan det ju mycket väl vara en funktionsnedsättning som behöver anpassas kring, men det är ju som du är inne på dumt att det isf inte behandlas. Om inte annat på grund av att risken för självmord är ganska mycket högre.
 
Vad jag läst i tråden av ts så mår han tydligen bra när han är manisk och när han är mittemellan. Det är när han är låg som han vantrivs. Vilket han även verkar ha gjort på tidigare ställe de bott på.
Precis, han verkar ju må dåligt oavsett. Och som jag tidigare skrivit hjälper det sällan att flytta.
 
Men lite märkligt att jämföra en övergående depression med ett svårt handikapp bara för att du inte gillar att renovera.
Fö står jag mitt i en pågående totalrenovering invändigt ovh fönsterbyte med paneldito utvändigt med anläggningsarbeten — allt klart senast 1/12.

MEN jag bor inte i det. Så att jag inte gillar att renovera är rent BS.
 
I egenskap av bipolär, ta inga stora beslut i ett depressivt (eller för den delen, maniskt) skov. Det blir inte bra.

För honom är läkare den absolut bästa hjälpen just nu. Jag vet hur det är att inte vilja ta emot hjälpen men jag vet också hur otroligt skönt det är att äntligen acceptera hjälpen.

Det hjälper inte mycket för er just nu, det förstår jag. Men det är nog det enda som hjälper på lång sikt.
 
Fö står jag mitt i en pågående totalrenovering invändigt ovh fönsterbyte med paneldito utvändigt med anläggningsarbeten — allt klart senast 1/12.

MEN jag bor inte i det. Så att jag inte gillar att renovera är rent BS.
Ursäkta då.

Vi har för övrigt också möjlighet att bo någon annan stans vid behov, iaf sommartid pga barnomsorg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp