flytta häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Ahi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 759

Ahi

Trådstartare
har en liten undran. Saken är den att jag är numera bosatt ca 10 mil från min ursprungliga hemort. Har turen att ha egen stallplats på hemmorten, därför brukar jag ta med mig hästen om jag åker dit en lite längre tid (6 dagar). På senaste tiden har det blivt lite oftare än annars . Tror ni att hästen mår dåligt av att få flytta på sig så ? Hon är väldigt stabil och har inte visat några tendenser till att må dåligt. Dessutom tror jag hon trivs bätte där hon bodde förut. Hon har ju bott i det stllet vi åker till i 2 år förut så hon känner sig förmodligen hemma där med. Hoppas ni förstod detta något röriga inlägg.

Min Gustav pendlar periodvis mellan mig och faster ulla. Mina travare åker in och tränas på banan fram och tillbaka. Mina verkar inte ta någon skada, tvärtom så är det precis som om de vet vad som gäller på de olika ställena och tycker om variationen.

Jag tror att många hästar mår alldeles utmärkt av att åka bort över helgen ibland speciellt om det är till ett bekant ställe.

Detta får mig att åter fundera på följande - har alla dessa tävlingshästar som åker bort över helgen alltid med sig eget grovfoder och travare som ofta byter stall - håller man på med veckovisa grovfoderövegångar där - för om man ska se till era "helgbesök" så är det väl detta som enligt diverse foderexpertis kan ställa till det.

Jag har tagit med mig hästen jag rider ett par gånger till min hemort. Han har lite svårt att äta första morgonen(man vet ju aldrig om man blir bortglömd när de andra hästarna går ut) Han blir bara piggare och gladare efter att ha fått en utflykt.

Jag tar ej med mig eget hö o havre. Man får ju ändå olika skördar under året på vilket ställe man än står på.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka