Flytta massor av foton mellan två datorer

VLMF

Trådstartare
Hur ska jag göra för att flytta bl.a en massa stora foton mellan två datorer? Jag kan tyvärr inte skicka dem via mail, för vi har lååångsamt modem hemma. Det ska flyttas från en bärbar dator till en stationär dator.
Finns det någon typ av sladd som man kan koppla ihop dem med? Var kan man köpa dem i sådana fall + pris??
 
Sv: Flytta massor av foton mellan två datorer

Annars kan du ju bränna ut den på cd, använda diskett eller USBminne :idea:
 
Sv: Flytta massor av foton mellan två datorer

dels finns det usbkablar som är korsade så att den ena disken dyker upp som disk på den andra.
eller så har man två nätverkskort och en korsad kabel, det är snabbaste metoden.
 
Sv: Flytta massor av foton mellan två datorer

Har ni såna där sladdar som går från huvuddatan till din data ? Isåfall. så skapar du en ny mapp, Högerklickar på den, så trycker du på "Delning och säkerhet" Sen markerar du "dela ut den här mappen i nätverket ":banana:
 
Sv: Flytta massor av foton mellan två datorer

Korssladdar lät bra, var kan man köpa det? Heter det korssladdar eller finns det något annat namn?


Silverstol; det är alldeles för mycket för att bränna ner på CD,och ingen av datorerna har DVD-brännare.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 985
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 955
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp