Flytta massor av foton mellan två datorer

VLMF

Trådstartare
Hur ska jag göra för att flytta bl.a en massa stora foton mellan två datorer? Jag kan tyvärr inte skicka dem via mail, för vi har lååångsamt modem hemma. Det ska flyttas från en bärbar dator till en stationär dator.
Finns det någon typ av sladd som man kan koppla ihop dem med? Var kan man köpa dem i sådana fall + pris??

Sv: Flytta massor av foton mellan två datorer

Annars kan du ju bränna ut den på cd, använda diskett eller USBminne :idea:

dels finns det usbkablar som är korsade så att den ena disken dyker upp som disk på den andra.
eller så har man två nätverkskort och en korsad kabel, det är snabbaste metoden.

Har ni såna där sladdar som går från huvuddatan till din data ? Isåfall. så skapar du en ny mapp, Högerklickar på den, så trycker du på "Delning och säkerhet" Sen markerar du "dela ut den här mappen i nätverket ":banana:

Korssladdar lät bra, var kan man köpa det? Heter det korssladdar eller finns det något annat namn?

Silverstol; det är alldeles för mycket för att bränna ner på CD,och ingen av datorerna har DVD-brännare.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
419
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 197
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper...
Svar
4
· Visningar
600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Arbetsterapeut
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka